کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مسئول: گرانی تخم‌مرغ به دلیل کاهش تولید است

خبرگزاری مهر , 20 شهريور 1399 ساعت 0:17

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه افت تولید دلیل گرانی تخم‌مرغ است،گفت: در صورت ادامه این روند طی ماه‌های آینده با افزایش مجدد قیمت‌ها مواجه خواهیم بود.


به گزارش بلاغ، ناصر نبی‌پور با‌ اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ١٢ هزار و ٣٠٠ تومان تا ١٢ هزار و ٤٠٠ تومان است. تولیدکنندگان نرخ مصوب دولت برای تخم‌مرغ را قبول ندارند. در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم‌مرغ بیش از ١٤ هزار تومان است.

وی دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ طی روزهای اخیر را کمبود نهاده‌ها و افت تولید اعلام کرد و افزود: ٨٥ درصد جیره غذایی مرغ تخم‌گذار ذرت و سویاست و وقتی جیره کاهش می‌یابد یا تغییر می‌کند مرغ تخم نمی‌گذارد و وقتی پروتئین جیره غذایی کاهش می‌یابد، سایز تخم مرغ ریز می‌شود.

نبی‌پور تصریح کرد: قیمت کنجاله سویا به حدود ١٥ هزار تومان رسیده و نرخ ذرت نیز بین ٣٣٠٠ تا ٣٥٠٠ تومان است، قیمت ریز مغذی‌ها نیز ٤٠٠ درصد افزایش یافته و با چنین شرایطی هم به زحمت می‌توان نهاده‌ها را پیدا کرد و خرید. همچنین قیمت پودر گوشت که ارزش غذایی هم ندارد و قبلاًً مرغداران حاضر نبودند آن را ۱۲۰۰ تومان هم بخرند، الان به کیلویی ٥٢٠٠ تومان رسیده است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه بین ٣٠ تا ٤٠ درصد نهاده‌های مورد نیاز تولید با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان رسیده است، افزود: به‌خاطرکمبود عرضه و گرانی بیش از اندازه نهاده‌های دامی‌ جوجه ریزی کاهش یافته و هم اکنون جوجه گوشتی را به قیمت ٥٠٠ تومان نمی خرند در حالی که قیمت مصوب جوجه یکروزه ٢٩٥٠ تومان است.

نبی‌پور تصریح کرد: در صورت ادامه این روند قیمت تخم‌مرغ در پائیز که مصرف افزایش می‌یابد به کیلویی ٢٠ هزار تومان و شانه‌ای٥٠ هزار تومان می‌رسد و قیمت مرغ نیز به بیش از ٣٠ هزار تومان خواهد رسید.


کد مطلب: 436816

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/436816/یک-مسئول-گرانی-تخم-مرغ-دلیل-کاهش-تولید

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com