تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۳۶۷۶۹
در شرایطی که باشگاه‌های فوتبال برای امضای قرارداد با بازیکنان میلیاردی سر و دست می‌شکنند، رئیس‌کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال از محرومیت ۱۱ باشگاه ایرانی در ثبت قرارداد خبر داد.
۰
plusresetminus
مدیران برای بازیکنان میلیاردی سر و دست می‌شکنند/11 باشگاه فوتبالی حتی نمی‌توانند قرارداد ثبت کنند!

به گزارش بلاغ، خبر محرومیت ۱۱ باشگاه ایرانی از ثبت قرارداد، صبح دیروز توسط نورشرق اعلام شد و هواداران فوتبال را شوکه کرد. این محرومیت از سوی نهادهای داخلی اعمال شده و ارتباطی به فیفا ندارد اما دست‌کم تاکنون مانع از ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم‌ها شده است. او در شبکه خبر گفت: «فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان، سایپا، ماشین ‌سازی، شاهین بوشهر، پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو، نساجی مازندران، تراکتور و پارس جنوبی با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه هستند.»

در واقع تنها پنج تیم سپاهان، ذوب آهن، گل گهر، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک محروم نیستند و می‌توانند قرارداد خود را ثبت کنند. نورشرق البته با یک تخفیف نسبت به تیم‌های آسیایی این قانون را به این شکل تبیین می‌کند: «از بین این تیم‌ها، چهار تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستند، تصمیم گرفته شده که به صورت موقت و فقط برای لیگ قهرمانان آسیا قراردادشان را ثبت کنند. این قرارداد اجازه از بازیکنان برای فصل آتی را نمی‌دهد.»

نکته جالب اینکه به طور مثال باشگاه استقلال به خاطر پرونده بویان از سوی فیفا نیز محروم شده و شهرخودرو نیز باید هرچه سریع‌تر بدهکاری پانادیچ را بپردازد.سرخپوشان پایتخت هم تنها ۴ روز برای پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ فرصت دارند و در غیر این صورت با محرومیت از سوی فیفا مواجه خواهند شد که برخلاف فدراسیون جای تخفیف و گمانه‌زنی هم ندارد.

محرومیت پرسپولیس نیز در حالی اعمال شده که فریبرز محمودزاده مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ گفته بود: «فعلا نامه‌ای از سوی فیفا برای جلوگیری از ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس به دست ما نرسیده است و این باشگاه منعی برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود ندارد.» تراکتور هم اوضاع چندان خوبی ندارد و باید مطالبات فورچونه، کنستانت، آروین و استوکس را به حساب آنها واریز کند. مطالباتی که رقم آنها به نزدیک سه میلیون یورو می‌رسد.

گلایه‌های مدیران باشگاه‌های خصوصی
انتشار خبر مذکور در شرایطی است که این روزها باشگاه‌های ایرانی به ویژه آنهایی که دست در جیب دولت و بیت‌المال دارند برای امضای قرارداد با برخی مربیان و بازیکنان داخلی سر و دست می‌شکنند. آنها به جای آنکه دنبال تسویه بدهی باشگاه‌های خود باشند، در پی بازیکنان و مربیان می‌دوند تا شاید چراغ سبزی دریافت کنند!

همین بی‌تدبیری موجب شده که قیمت مربیان و بازیکنان تا جایی بالا برود که دیگر برخی بازیکنان معمولی برای تمدید قرارداد به زیر 10 میلیارد تومان رضایت ندهند. به عنوان دیروز از باشگاه استقلال تهران خبر رسید یکی از بازیکنان این تیم برای تمدید قراردادش پیشنهاد 10 میلیاردی ارایه داده و مدیران در تلاش برای تهیه این مبلغ هستند. این بازیکن به مدیران باشگاه نیز اعلام کرده اگر پولش پرداخت نشود، در لیگ قهرمانان آسیا نیز آبی پوشان را همراهی نمی‌کند.

اوضاع در بازار نقل و انتقالات به‌اندازه‌ای بد شده که اعتراض مدیران برخی تیم‌ها نیز به گوش می‌رسد. روز گذشته خدایی عضو هیئت مدیره باشگاه شهرخودرو گفت: متاسفانه به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، فشار زیادی بر اقتصاد کشور تحمیل شده و این موضوع در باشگاه‌داری این رشته پُرهزینه نیز حاکم شده، اما نمی‌دانیم چرا این شرایط سخت را فقط باید باشگاه‌های خصوصی لمس کنند و اثری از فشار اقتصادی در باشگاه‌های دولتی دیده نمی‌شود؟!

عضو هیئت مدیره باشگاه شهرخودرو با اشاره به موضع اخیر مالک باشگاه نساجی مازندران عنوان کرد: آقای حدادی حق دارد که نگران باشد. حقیقتا همه تیم‌های بخش خصوصی در این اوضاع و احوال اقتصادی محو ریخت و پاش‌های باشگاه‌های دولتی در فصل نقل و انتقالات شده‌ایم، چراکه برخی باشگاه‌ها قیمت بازیکنان را چند برابر کرده‌اند و با پیشنهادات نجومی حتی ما را در حفظ بازیکنان‌مان دچار مشکل کرده‌اند.

خدایی تاکید کرد: وقتی باشگاهی به بازیکن شما که قرارداد هم دارد دو یا چند برابر قرارداد سال گذشته‌اش پیشنهاد می‌دهد، مگر می‌شود آن بازیکن را حفظ کرد؟ این موضوع موجب شده تا تفاوت باشگاه‌ها در لیگ سال آینده متاثر از این رقابت نابرابر شود. واقعا باشگاه‌های خصوصی چه گناهی کرده‌اند که بخاطر نداشتن اعتبارات دولتی باید در نقل و انتقالات عقب‌تر بایستند و جولان باشگاه‌های دولتی را تماشا کنند؟

او با اشاره به نیاز ورود نهادهای نظارتی به این مشکل تاکید کرد: ای‌کاش مدیران باشگاه‌های دولتی فقط نیم‌درصد از هزینه‌ تیم‌شان را از جیب شخصی می‌دادند تا حرف ما را متوجه شوند. واقعا نهادهای نظارتی چه زمانی می‌خواهند به این موضوع ورود کنند؟ وقتی همه تیم‌ها بسته شد؟ مگر تیم‌های خصوصی و هواداران آنها چه گناهی کرده‌اند که قربانی تاخت و تاز دولتی‌ها شوند؟ واقعا این پول‌ها در این شرایط اقتصادی از کجا می‌آید؟

عدم نظارت در فوتبال
عدم نظارت در نقل و انتقالات کاملا مشهود است، ‌تا به امروز هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش حتی یک تلنگر کوچک به مدیران فوتبال نزده‌اند تا آنها متوجه شوندکه در این شرایط اقتصادی حق ندارند از کیسه دولت بذل و بخشش کنند! وقتی موضوع برای وزارت ورزش مهم نباشد، «مدیران غریبه با ورزش» نیز بدون ترمز جلو می‌روند، پولهای میلیاردی برای مربیان و بازیکنان خرج می‌کنند و در نهایت پس از چند ماه، ویرانه‌ای به نام باشگاه را با چند ده میلیارد بدهی تحویل دستگاه ورزش می‌دهند!
پیش از این دلسوزان ورزش نسبت به شرایط وخیم فوتبال هشدار لازم را ارایه داده بودند ولی گویا اولویت وزارت ورزش موارد دیگری است که کوچکترین توجهی به اتفاقات فوتبال با میلیون‌ها هوادارش ندارد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴