مسئول سازمان بسیج کارگران خبر داد:

تثبیت‌ اشتغال 100 هزار کارگر به همت بسیج کارگری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۳۶۷۶۸
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: به همت بسیج کارگران و کارخانجات کشور،‌ اشتغال 100 هزار کارگر در سه ماهه اول سال جهش تولید تثبیت شد.
۰
plusresetminus
تثبیت‌ اشتغال 100 هزار کارگر به همت بسیج کارگری
به گزارش بلاغ به نقل از سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، علی حسین رعیتی فرد با بیان اینکه در سه ماهه اول سال 1399 که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جهش تولید نام‌گذاری شده، پایش 260 واحد تولیدی و کارخانه در سراسر کشور توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور انجام شد، افزود: مشکلات 150 واحد تولیدی مرتفع شد و آنها به روند عادی کار خود بازگشتند. به این‌ترتیب بیش از 100 هزار نفر‌ اشتغال تثبیت شد که این یک اتفاق بزرگ است، در حالی که ما در جنگ اقتصادی هستیم.

وی افزود: ما در کشور کارخانجاتی داریم که مواداولیه تولید می‌کنند و از آن طرف هم کارخانجاتی داریم که برای تولید نیاز به مواد‌اولیه دارند ولی به دستشان نمی‌رسد و دچار مشکل می‌شوند. با یک تعامل و هماهنگی بین کارخانجات می‌شود بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: حدود ۷۰ درصد لاستیک خودرو‌های سواری در کشور تولید می‌شود، اما این عدد برای لاستیک خودرو‌های سنگین حدود ۳۰ درصد است. می‌توان با حمایت وزارت صنعت، تولید داخلی لاستیک‌های کامیون و اتوبوس را به ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور افزایش داد.

رعیتی فرد در مورد مشکلات تولید و واردات مواد‌اولیه صنایع چوب و ‌ام‌دی‌اف در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون تنفس جنگل‌ها، قطع درختان ممنوع شده است، مسئولان دولتی باید به‌گونه‌ای عمل کنند که فعالان این صنعت از کمبود مواداولیه آسیب نبینند.

 رعیتی‌فرد قبل از این هم گفته بود: بانک‌ها 1460 کارخانه را به تعطیلی کشانده‌اند. در شرایطی که ما در جنگ اقتصادی هستیم و چند سالی هم هست که رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال نو، نامگذاری سال‌ها را در جهت رشد و رونق تولید و پیشرفت در حوزه اقتصادی می‌فرمایند، قابل قبول نیست در سالی که جهش تولید نامگذاری شده، تعداد 1460 کارخانه به ‌خاطر اقساط معوق توسط بانک‌های کشور تعطیل شوند.

با توجه به مشکلات اقتصادی جاری کشور از قبیل مشکل در انتقال ارز و صادرات کالا و نیز مشکل تهیه ارز برای واردات مواداولیه تولید، کارخانه‌ها با مشکل مواجه هستند، به‌گونه‌ای که مقادیر قابل توجهی از مواد اولیه وارداتی تولید در گمرکات کشور به ‌خاطر مشکل منشاء ارز معطل مانده و واحدهای تولید تشنه دریافت مواداولیه برای تولید محصول هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما