تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
کد مطلب : ۴۳۶۷۶۲
معاون وزیر نفت با اشاره به این که بنابر تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرار شد از مجموعه دستاوردهای این نهاد استفاده شود. از جمله پیگیری‌های که در حال انجام است استفاده از ظرفیت جهاد در زمینه محصولات استراتژیک پرمصرف حوزه‌ی نفت است که در جهاددانشگاهی زمینه تولید و ساخت آن وجود دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر سعید محمدزاده معاون وزیر نفت با همراهی دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی و مهندس حمید آب‌روشن رییس جهاددانشگاهی علم و صنعت ظهر امروز  از توانمندی های این نهاد در واحد علم و صنعت بازدید کرد.
دکتر محمدزاده در این بازدید با اشاره به توانمندی جهاددانشگاهی و تلاش برای تبدیل اکوسیستم جهاددانشگاهی به سیستمی برای توسعه فناوری نفت، گفت: لازم است تمام توان جهاددانشگاهی را به سمت توسعه تکنولوژی نفت ببریم.
وی در رابطه با تاکید مقام معظم رهبری در استفاده از توان داخل و تسهیل بسترهایی که در کشور وجود دارد، گفت: مساله این است که بشود این فضا را فراهم کرد. برای این موضوع چند بخش را جدا جدا پیگیری در این وزارتخانه کردیم. یکی از مسایل این است که بشود اعلام نیاز را تعیین تکلیف کرد. این‌که به چیزهایی نیاز داریم، ظاهرش آشکار است، اما وقتی وارد می شویم آشفته‌بازار است.
معاون وزیر نفت بیان کرد: سال‌ها قبل همکاران ما در وزارت نفت یک سامانه به نام تدارکات الکترونیک را راه‌اندازی کردند که یکی از ویژگی‌های آن این است که مجموعه‌ای از همه‌ی آن چیزی که در مجموعه تدارکات لازم است تدارک، خرید و تامین بشود را ثبت و ضبط می کند. با این سامانه مشخص می شود که کدام از این بخش‌ها در داخل ایران قابل تامین است و کدام نیست.
دکتر محمدزاده ادامه داد: همچنین سامانه دیگری هم وجود دارد به نام سامانه لیست کالاهای مورد تایید وزارت نفت که مشخص می کند چه کالاهایی الان وجود دارد و تایید شده است. مجموعه ی این اتفاقات زمینه را برای استفاده از کالاهای ایرانی آماده می کند.
وی به توانمندی‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی از چند مولفه مهم برخوردار است یکی این که جهاددانشگاهی یک مرکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی است، مولفه بعدی این است که جهاددانشگاهی انقلابی‌گر و جهادی می‌باشد و مولفه دیگر جهاددانشگاهی عملیاتی، اجرایی و صنعتی بودن آن است.
این مسوول اظهار کرد: با توجه به ارتباط این نهاد با لایه های صنعتی در کشور، این اکوسیستم را در جهاددانشگاهی سراغ داریم و این نهاد از این ظرفیت برخوردار است که بتواند یک ماشین بزرگ برای حل مسایل صنعت صنایع باشد. طبیعتا با درایتی که در مجموعه‌ی جهاددانشگاهی وجود دارد و با استفاده از تمام بدنه‌ ی نخبگان کشور این نهاد می تواند ماشین حل مساله صنعت نفت و گاز کشور شود.
تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برای استفاده از دستاوردهای جهاددانشگاهی
معاون وزیر نفت با تاکید بر این که شاهد هستیم که وزارت نفت قراردادهایی را با مجموعه‌ی جهاددانشگاهی منعقد کرده است چه در زمینه دکل های حفاری نفت و چه در زمینه بازوهای متحرک و ...، گفت: بنابر تاکید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرار شد از مجموعه دستاوردهای این نهاد استفاده شود. از جمله پیگیری‌های که در حال انجام است استفاده از ظرفیت جهاد در زمینه محصولات استراتژیک پرمصرف حوزه‌ی نفت است که در جهاددانشگاهی زمینه تولید و ساخت آن وجود دارد.
گفتنی است، پیش از بازدید نشستی برگزار شد که در آن دکتر طیبی به تشریح دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی پرداخت.
در ادامه مهندس آب روشن با اشاره به این که جهاددانشگاهی علم و صنعت علاوه بر فضاهای اداری، مهندسی و کارگاه های پژوهشی در تهران، کارگاه هایی در زمینه تولید محصولات در کرج دارد، به تشریح فعالیت های این واحد پرداخت و گفت: این واحد در زمینه ی صنایع نفت و گاز و پتروشمی، صنایع معدنی(فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان و ...)، صنایع حمل و نقل ریلی و صنایع برق و انرژی فعالیت می کند.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی افزود: ترانس رکتیفایر حفاظت کاندیک، یو.پی.اس و شارژرهای صنعتی AC_  DC، برق و کنترل دکل های حفاری نفت، دکل های حفاری نفت، سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن نفت، بازوی بارگیری دریایی، سیمولاتور نکمزایی الکترواستاتیکی از نفت خام و کنترل دور موتور المتریکی(درایو) از جمله دستاوردهای این واحد در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشمی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷