کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا به صورت پادگان در آمد/ رژه مسلحانه مخالفان و هواداران ترامپ در شهرهای آمریکا

17 شهريور 1399 ساعت 23:55

در حالی که هنوز حدود 60 روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده، شهرهای این کشور به صحنه درگیری میان طرفداران مسلح «دونالد ترامپ» و مخالفان وی، تبدیل شده است.


به گزارش بلاغ، تنش‌های سیاسی در آمریکا به خاطر بگو مگوهای بین ترامپ و «جو بایدن»، بالا گرفته و به خیابان‌ها نیز کشیده شده است. از 100 روز پیش و به دنبال کشته شدن «جورج فلوید» به دست پلیس، اعتراضات ضد نژادپرستی نیز در این کشور آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد. طرفداران و مخالفان ترامپ، مسلحانه رو در روی یکدیگر در خیابان‌ها قدرت‌نمایی می‌کنند. ایالت کنتاکی طی هفته اخیر شاهد این زورآزمایی مسلحانه بوده است. در شهر «لویپویل» طرفداران یک گروه شبه نظامی سیاه‌پوست‌، که بسیار رادیکال‌تر از جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» هستند، به خیابان‌ها آمدند و با طرفداران افراطی ترامپ، که آنها نیز مسلح هستند، درگیرشدند. لوییویل در حال پشت سر گذاشتن یک تابستان‌ ناآرام را با مرگ خانم «برونا تیلور» ۲۶ ساله، است. پلیس این شهر ماه مارس (اسفند 98) در جریان یورش به منزل این زن، بدون هشدار قبلی وی را کشت.

بازداشت 59 نفر در پورتلند
اخبار، تصاویر و گزارش‌های منتشر شده از پورتلند بزرگترین شهر ایالت اورگن نیز حاکی است که اعتراضات ضد نژادپرستی همچنان ادامه دارد و خیابان‌های این شهر شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین مردم و نیروهای امنیتی است. بر اساس اعلام اداره پلیس شهر پورتلند، ده‌ها تن طی دور جدید اعتراضات علیه بی‌عدالتی نژادی در این شهر بازداشت شدند. اداره پلیس شهر پورتلند در بیانیه‌ای تصریح داشت: «در جریان شورشی که شنبه و یکشنبه صبح در این شهر رخ داد ۵۹ نفر بازداشت شدند و این اداره پلیس برای ۴۳ تن پرونده برای ارسال به دادگاه تشکیل داد».

روز یکشنبه پلیس پورتلند اعلام کرد، معترضان علیه ماموران پلیس بمبهای آتش زا، سنگ و اشیای دیگر پرتاب کرده‌اند و این باعث شد مقامهای پلیس وضعیت را به عنوان شورش اعلام کرده و جمعیت را متفرق سازند.پلیس پورتلند همچنین تصریح کرد: « تعداد زیادی از افراد حاضر در جمعیت سپرهایی بزرگ را حمل کرده و دارای تجهیزات ضدشورش همچون کلاه محافظ، ماسک‌های گاز و زره ضدگلوله همگی به رنگ مشکی بودند. آشکار بود که نیت این جمعیت اعتراضات صلح‌آمیز نبود». طبق اعلام پلیس، یک نفر در اثر پرتاب بمب آتش زا مجروح و به یک بیمارستان محلی منتقل شد. پلیس پورتلند در ابتدا اعلام کرده بود، در اعتراضات اخیر ۵۰ تن دستگیر شده‌اند.

شهردار شهر «روچستر» نیز با تداوم اعتراضات در این شهر و مطالبه استعفایش وعده اصلاحات را داد.«لاولی وارن»، شهردار روچستر نیویورک اعلام کرد، اصلاحات پلیس در این شهر در پی اعتراضات به مرگ «دنیل پرود»، اجرا خواهد شد.

او به خبرنگاران گفت: ما در اینجا انسانی داشتیم که نیاز به کمک و دلسوزی داشت، در آن لحظه فرصت این را داشتیم که از او محافظت کنیم و او را امن و گرم نگه داریم و روند التیام دادن به او و خوب کردن حال او را شروع کنیم. ما باید این حقیقت را قبول کنیم که در آن لحظه ما این کار را نکردیم.

هشدار جیکوب
«جیکوب بلیک» سیاهپوست آمریکایی که به ضرب هفت گلوله پلیس این کشور- آنهم از پشت سر و در حالی که مسلح نبود- فلج شده، برای اولین بار از زمان بستری شدن در بیمارستان، به اظهار نظر درباره تحولات این روزهای آمریکا پرداخت.«بلیک» در فایل ویدئویی، که از طریق صفحه توئیتر وکیل او منتشر شده است، خطاب به دیگر سیاهپوستان و رنگین‌پوستان آمریکایی گفت: «هر لحظه ممکن است جان شما را بگیرند».

وی ضمن اشاره به ضایعه نخاعی که برای خودش در پی خشونت پلیس آمریکا پیش آمده، توضیح داد: «جان شما، و نه فقط جان‌هایتان، بلکه پاهایتان را نیز ممکن است مانند این (بشکن می‌زند) از شما بگیرند».به نوشته وبگاه «هیل»، بلیک با بیان اینکه بخیه‌های زیادی در قسمت کمر و شکم او زده شده، گفت تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز درد دارد و هیچ کاری را بدون درد نمی‌تواند انجام دهد.وی خطاب به معترضان به بی‌عدالتی در آمریکا اظهار داشت: «نیازی نیست شما هم با چنین چیزی دست‌وپنجه نرم کنید. به شما می‌گویم، خواهش می‌کنم زندگی خود را تغییر دهید. ما می‌توانیم با یکدیگر باشیم، درآمد داشته باشیم. همه چیز را برای مردم خود ساده‌تر کنیم».

روسیه مقصر است!!
از تحولات انتخاباتی آمریکا نیز خبر می‌رسد دموکرات‌ها نیز بازی مقصر یابی در صورت شکست را شروع کرده‌اند. پیش از این، ترامپ گفته بود حتماً پیروز خواهم شد و در صورتی که شکست بخورم، تقلب شده است. حالا «کاملا هریس» معاون بایدن، نیز گفته است: «اگر بایدن در انتخابات شکست بخورد به دلیل دخالت روسیه است». پیش از این هم بارها دموکرات‌ها روسیه، چین و ایران را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده‌اند.


کد مطلب: 436650

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/436650/آمریکا-صورت-پادگان-آمد-رژه-مسلحانه-مخالفان-هواداران-ترامپ-شهرهای

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com