عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا کشور اعلام کرد

لزوم نظارت معلمان بر استفاده اجباری ماسک در کلاس‌های درس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۳۶۶۴۴
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل خواستار نظارت دقیق معلمان و مدیران مدارس در استفاده ماسک اجباری توسط دانش آموزان شد و توصیه کرد: در سرویس‌های مدرسه همانند وسایل نقلیه عمومی باید یک نفر در جلو و 2 نفر در عقب بنشینند.
۰
plusresetminus
لزوم نظارت معلمان بر استفاده اجباری ماسک در کلاس‌های درس
به گزارش بلاغ، مصطفی جوانیان طی گفت‌وگویی خواستار نظارت دقیق معلمان و مدیران مدارس در استفاده ماسک اجباری توسط دانش آموزان شد.

وی افزود: از معلمان و مدیران مدارس درخواست می‌کنیم در استفاده ماسک اجباری در مدرسه نظارت دقیق داشته باشند و در این امر والدین باید نهایت همکاری را با مدارس داشته باشند.

نظارت دقیق معلمان و مدیران مدارس مازندران بر استفاده اجباری ماسک از سوی دانش‌آموزان

عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا کشور، خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هرکلاس باید رعایت شود و تعداد دانش آموزان باید متناسب با ظرفیت کلاس بوده و تهویه مناسب در هرکلاس برقرار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه امکانات شستن دست‌ها باید در تمام مدارس مهیا شود، گفت: آب خوری‌ها در مدارس باید بسته باشد و هر دانش آموزی قمقمه آب به همراه داشته باشد و والدین وسایل مورد نیاز را در اختیار دانش آموزان قرار بدهند.

جوانیان با اشاره به اینکه علائم این بیماری بسیار وسیع بوده، به‌طوری که حتی سرماخوردگی خفیف هم جدی گرفته شود، افزود: خانواده‌ها توجه داشته باشند در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی مثل آب ریزش بینی، سرفه و تب خفیف سریعا به پزشک خانواده مراجعه کنند و تا زمانی که از سلامت فرزند خود مطمئن نشدند از فرستادن به مدرسه خودداری کنند.

 دانش‌آموزان از اشتراک‌گذاری لوازم تحریر و تغذیه خودداری کنند

وی در ادامه از مدارس به‌عنوان یکی از محل‌های پرخطر برای تشدید  بیماری کرونا خبر داد و گفت: دانش‌ آموزان از اشتراک گذاری لوازم تحریر و تغذیه خودداری کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا کشور، اعلام کرد: مدارس می‌تواند به‌واسطه حضور کودکان و دانش‌آموزان که در این سن کمتر به رعایت نکات بهداشتی می‌پردازند، یکی از محل‌های تشدید انتقال بیماری در این همه‌گیری باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه به‌صورت جدی توصیه می‌شود نکات بهداشتی باید به صورت اصولی در مدارس رعایت شود، متذکر شد: در رعایت نکات بهداشتی در مدارس باید دانش آموزان، معلمان و مدیران و والدین گرامی همکاری لازم را داشته باشند تا سلامتی در جامعه حفظ شود و ما شاهد بروز پیک جدیدی در این زمینه نباشیم.

فاصله گذاری اجتماعی یک یا 1.5 متری در مدارس رعایت شود

جوانیان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در مدارس الزامی است، تاکید کرد: از همه دانش‌آموزان تقاضا داریم ماسک را زمان رفتن به بیرون از منزل، ورود به مدارس و در جاهای بسته به صورت صحیح و مداوم استفاده کنند.

وی با ذکر این نکته که فاصله گذاری اجتماعی یک یا 1.5 متری رعایت شود، یادآور شد: توصیه می‌شود دست‌ها هنگام میل کردن غذا و زدن دست به چشم و صورت حتما با آب و صابون به مدت 20 ثانیه شسته شود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله‌ با کرونا کشور، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان  باید از وسایل شخصی خود استفاده کنند، تصریح کرد: خانواده‌ها به فرزندان خود تاکید کنند تا از لوازم تحریر دیگران استفاده نکنند و از اشتراک گذاری آب و تغذیه با دیگران خودداری کنند.

 از سوار شدن بیش از 3 دانش آموز در سرویس خودداری شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تاکید کرد: از سوار شدن بیش از 3 دانش آموز در سرویس مدارس خودداری شود.

 جوانیان با توجه به زمان بازگشایی مدرسه و نگرانی والدین جهت استفاده از سرویس‌های مدرسه، بیان کرد: در سرویس‌های مدرسه همانند وسایل نقلیه عمومی باید یک نفر در جلو و 2 نفر در عقب بنشینند.

عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا کشور گفت: شیشه‌های خودرو باز تا تهویه مناسب در فضای خودرو ایجاد شود و دانش آموزان باید از ماسک و شیلد در سرویس استفاده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲