کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به دلیل کمبود نهاده‌های دامی مطرح شد

هشدار انجمن مرغداران نسبت به افزایش شدید قیمت مرغ

تسنیم , 16 شهريور 1399 ساعت 23:51

نائب رئیس ‌انجمن مرغداران گوشتی با ‌اشاره به عدم تامین نهاده‌های دامی پیش‌بینی کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم به بیش از 30 هزار تومان افزایش یابد.


به گزارش بلاغ، حبیب اسد ا... نژاد اظهار داشت: تولیدکنندگان طی چندماه گذشته به دلیل عدم تامین نهاده‌های دامی با نرخ مصوب دچار چالش شدند.

نائب رئیس ‌انجمن مرغداران گوشتی با ‌اشاره به اینکه دولت با وجود وعده‌هایی که داده نتوانسته به تعهدات خود در قبال مرغداران عمل کند، بیان کرد: مسئله تامین نهاده‌ها با نرخ مصوب چالش جدی و نگران‌کننده برای تولیدکنندگان است. هر چه زمان بیشتر سپری می‌شود متاسفانه قیمت‌ها بالاتر می‌رود و قیمت تمام شده هم برای مرغدار افزایش می‌یابد.

اسدا... نژاد ادامه داد: تخصیص ارز یکی از مهم‌ترین مباحث است. دولت قادر به تخصیص ارز 4200 تومانی نیست، همین مسئله سبب شده واردات با چالش روبه‌رو شود. در صورت تخصیص ارز مدنظر سایر مشکلات نیز به خودی خود رفع خواهد شد. با حذف یکباره ارز 4200 تومانی جهت واردات، قیمت نهاده‌ها و سایر مولفه‌های تولید با رشد ناگهانی روبه‌رو شده است.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش قیمت‌ها میزان مصرف مرغ در کشور کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر بخشی از نهاده‌ها با نرخ مصوب و بخش دیگر هم از طریق بازار آزاد تامین می‌شود که در نتیجه قیمت تمام شده مرغ 14500 تومان تا 15000 تومان است.

نائب رئیس ‌انجمن مرغداران گوشتی افزود: قیمت مرغ زنده در بازار 14500 تومان بوده که با وجود این، قیمت مرغ گرم در بازار بیش از 21 هزار و 500 تومان خواهد بود. قیمت مرغ گرم در بازار هم‌اکنون 19 هزار تومان بوده که با حذف ارز چهار هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم به بیش از 30 هزار تومان افزایش خواهد یافت.


کد مطلب: 436568

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/436568/هشدار-انجمن-مرغداران-نسبت-افزایش-شدید-قیمت-مرغ

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com