تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۴۳۶۴۰۳
معاون اسبق بانک مرکزی با‌ اشاره به افت ۳۵۰۰ برابری ارزش ریال از سال ۱۳۵۰ گفت: دولت روحانی کاهش ارزش پول ملی را به اوج رسانده است.
۰
plusresetminus
حیدر مستخدمین حسینی: کاهش ارزش پول ملی در 5 سال اخیر بی‌سابقه است
به گزارش بلاغ، حیدر مستخدمین حسینی در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای سال 57 به بعد هر چقدر به زمان حال نزدیک می‌شویم، ارزش پول ملی بیشتر کاهش یافته است، چنانچه رقم آن در 10 ساله اخیر با کل دوران گذشته قابل مقایسه نیست، همچنین این کاهش در پنج سال گذشته با کل سنوات نیم قرن گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

وی همچنین با ‌اشاره به آمار رشد اقتصادی 3 و ‌نیم درصدی منفی با نفت در بهار امسال گفت: این آمار، نشان می‌دهد وضعیت رشد اقتصادی کشور هر سال بدتر از سال قبل می‌شود، وضعیتی که به شدت بر روی تولید کشور تاثیر دارد به‌نحوی که آمارهای تولید ده سال گذشته با آمارهای یکی دو سال گذشته بسیار فاصله دارد و عقب‌ماندگی بسیار جدی در عرصه تولید به وجود آورده است.

دولت‌ها دائما از منابع بانک مرکزی استفاده کردند و بر پایه پولی فشار آوردند.  مستخدمین حسینی ادامه داد: دولت‌ها وقتی در پایان دوره فعالیت خود قرار می‌گیرند اصطلاحاً ترمز کنترل‌های لازم را بر شاخص‌های اصلی اقتصادی از دست می‌دهند و تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که موجب تشدید کاهش ارزش پول ملی می‌شود. لذا اینکه کاهش ارزش پول ملی تا سال 97 براساس آمارها 3500 برابر بوده ‌اما در سال گذشته به 7 هزار برابر افزایش داشته است نشان دهنده رقم بسیار وحشتناکی است که اتفاق بسیار بدی برای اقتصاد کشور به شمار می‌رود. بی‌تردید مدیریت دولت و عدم اعتماد مردم به مدیران اقتصادی منجر به ایجاد شرایط اقتصادی ناامنی شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲