تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۳۶۳۲۶
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور گفت: از ابتدای برنامه ششم توسعه تاکنون ۴۹۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.
۰
plusresetminus
امسال 200 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد کشور ایجاد شد

به گزارش بلاغ، سیدمرتضی بختیاری، گفت: بر اساس برنامه پنج ساله در قانون آمده، سالانه ۱۰۰ هزار‌ اشتغال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد ایجاد شود، که تاکنون ۱۴۰ درصد از برنامه جلوتر هستیم.

وی با‌ اشاره به بحث نظارت و ارزیابی‌ اشتغال‌های ایجاد شده و همچنین پایدار بودن‌ اشتغال‌ها، گفت: اطلاعات‌ اشتغال ایجاد شده در این نهاد در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل رصد و پایش و نظارت است.

بختیاری افزود، امسال بیش از شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد‌ اشتغال  جامعه هدف از محل تسهیلات امداد ولایت،‌ اشتغال روستایی و تسهیلات‌ اشتغال اختصاص داده شده است.

به گفته وی، با اختصاص این میزان‌ اشتغال پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار‌ اشتغال برای جامعه هدف ایجاد شود.
وی به پرداخت دومیلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایانی که  زمینه‌ اشتغال مددجویان را فراهم کنند‌ اشاره کرد و گفت: سقف بکارگیری مددجویان در کارگاه‌ها تا ۴۰ نفر است.

وی به بحث مسکن،‌ اشتغال و پیوست فرهنگی به‌عنوان سه مقوله مهم در حوزه خودکفایی جامعه هدف تأکید کرد وگفت: بخش زیادی از طرح مسکن محرومان در کشور به مسکن مددجویان کمیته امداد اختصاص داده شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴