گزارش بلاغ از سرپائینی بورس تا سربالایی طلا؛

کوچ خریداران از بورس، طلا را گران کرد/سکه 11.6 میلیون تومان!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد مطلب : ۴۳۶۳۰۱
عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهرفروشان مرکز مازندران با اشاره به افت قیمت‌ها در بازار بورس و افزایش شمار فروشندگان طی روزهای اخیر، گفت: طی روزهای اخیر با متمایل شدن این سرمایه به سمت بازار طلا، قیمت‌ها رو به بالا در حرکت است و همچنان انتظار افزایش قیمت‌ها طی روزهای آتی را داریم.
۰
plusresetminus
کوچ خریداران از بورس، طلا را گران کرد/سکه 11.6 میلیون تومان!
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت تغییرات قیمتی بازار طلا، سکه و دلار و نوسانات در حال اتفاق این روزها، اظهار کرد: بازار مجدد شدیدا دچار نوسان شد و دوباره در حال حرکت رو به بالا است.

وی افزود: علت اصلی این موضوع هم به افت شاخص بورس بر می‌گردد و هر لحظه این افت رو به پایین در حال حرکت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهرفروشان مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به افت شاخص‌های بورس، شاهد افزایش شمار فروشندگان سهام برای خروج از بورس هستیم و تقریبا چیزی نزدیک به دو-سوم این بازار در حال فروش سهام خود هستند.

این فعال صنفی ادامه داد: ترس از زیان بیشتر، موجب شده است تا در بازار رو به افول بورس، شاهد افزایش بی رویه فروشندگان سهام باشیم و طبیعتا بر اساس پیش‌بینی‌ها، این سرمایه به سمت بازار طلا، متمایل خواهد شد.

نصیری گفت: از یک سو، کاهش قیمت‌ها در بازار بورس، موجب شده است تا سرمایه به سمت بازار طلا سرازیر شود و از سویی دیگر، افزایش این روزهای قیمت دلار و طبیعتا بالاتر رفتن قیمت سکه و طلا طی روزهای آینده، انگیزه را برای سرمایه‌گذاری در این بازار بیشتر خواهد کرد.

وی قیمت امروز دلار در بازار آزاد را 24 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: هر گرم طلا در بازار امروز به یک میلیون و 126 هزار تومان رسیده است.


عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهرفروشان مرکز مازندران، اعلام کرد: سکه تمام در بازار امروز با مزنه 11 میلیون و 600 هزار تومان، نیم سکه با نرخ 5 میلیون و 600 هزار تومان و ربع سکه با قیمت 3 میلیون و 200 هزار تومان در معاملات، خریدوفروش شد.

این فعال صنفی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از آینده بازار این روزهای طلا و سکه چیست؛ عنوان کرد: پیش بینی ما، حرکت قیمت‌ها در بازار طلا رو به بالا خواهد بود و مطمئنا قیمت‌ها از این سطح بالاتر خواهد رفت، چرا که در حال حاضر، چیزی برای عرضه از سوی دولت وجود ندارد.

نصیری متذکر شد: هر چند ادامه برقراری مکانیزم ماشه در کنار مسائل سیاسی و منطقه‌ای دیگر نظیر برجام و قرارداد فی مابین اسرائیل و امارات، مسائل اقتصادی کشور را پیچیده‌تر کرده است، اما عمده نوسانات بازار طلا در داخل کشور به وضعیت رو به پائین بورس و نوسانات رو به بالای دلار بر می‌گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷