مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: ۳۴ هزار تن شیرخشک در کارخانه‌ها دپو شده که قاچاقچیان در حال صادرات این کالا به پاکستان هستند.
۰
plusresetminus
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی: ۳۴ هزار تن شیرخشک در حال قاچاق به پاکستان است
به گزارش بلاغ، علی احسان ظفری درباره قاچاق شیرخشک به کشورهای دیگر اظهارداشت: طبق راستی آزمایی صورت گرفته از سوی تشکل‌ها 54 هزار تن شیر خشک در کشور موجود بوده که فقط20 هزار تن آن مجوز صادرات از سوی ستاد تنظیم بازار داشته است.

وی اضافه کرد: قرار بر این بود برای بقیه شیرخشک دپو شده در قالب کمیته‌ای با حضور تشکل‌های مربوطه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و سازمان حمایت تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: از آن زمان تاکنون دو ماه گذشته، اما متاسفانه مجوزی برای صادرات این میزان شیرخشک باقیمانده صادر نشده است. این میزان شیرخشک دپو شده موجب سوء‌استفاده قاچاقچیان شده است.

ظفری ادامه داد: قاچاقچیان بدون پرداخت هیچ گونه عوارضی با قیمت‌های عجیب و غریب این کالا را به پاکستان قاچاق می‌کنند. واحد‌های تولیدی این شیر خشک را با قیمت تمام شده بالا تولید کرده‌اند که اکنون باید با قیمت‌های پائین‌تر به قاچاقچیان تحویل دهند.

وی افزود: منافع این کالا به جیب قاچاقچیان ریخته می‌شود و در برابر آسیب آن متوجه صنعت دامپروری و لبنیات کشور خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی اضافه کرد: شیرخشک صادراتی به قیمت کیلویی 35 تا 36 هزار تومان تحویل پاکستان می‌شد، اما در شرایط حاضر قاچاقچیان شیر خشک را به قیمت کیلویی 22 تا 24 هزار تومان از داخل خریداری و صادر می‌کنند و در عمل سود هنگفتی به جیب می‌زنند.

گفتنی است، حدود یک ماه پیش حسین علیزاده مقدم؛ سرپرست پلیس امنیت اقتصادی سیستان وبلوچستان از کشف ۵۰ تن شیرخشک قاچاق در بازرسی از دو دستگاه تریلی در شهرستان ایرانشهرخبر داد. کارشناسان اداره گمرک ارزش این محموله را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

بر اساس گزارش منابع خبری، در چند ماه اخیر، محموله‌های شیرخشک متعددی در جنوب شرق کشور کشف شده که ارزش برخی از آنها حدود 10 میلیارد تومان بوده است. عاملان فروش این شیرخشک‌ها به شبکه قاچاق در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و مرکزی بوده‌اند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما