ذوالفقاری با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب از وقایع آبان ۹۸ وجود دارد، گفت: آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.
۰
plusresetminus
معاون امنیتی وزارت کشور: آنها که گفتند تا روز جمعه ماجرای «بنزین» را نمی‌دانستیم مستنداتش وجود دارد که به آنها گفته شده بود!
به گزارش بلاغ، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزارت کشور روز گذشته در نشست خبری در پاسخ به اینکه برخی نمایندگان مجلس معتقدند در دولت تدبیر و امید بحران‌های اجتماعی و کارگری افزایش یافته و مسئولان هم علی‌رغم اعتراضات در بین مردم معترض حضور نمی‌یابند، گفت: در دولت یازدهم کمترین بحران‌های اجتماعی را داشتیم. از سال۹۶ اتفاقاتی در کشور رخ داد که منجر به افزایش بحران‌ها شد‌.
ریشه‌های بحران به مسائل اقتصادی، سیاسی باز می‌گردد و ریشه برخی مسائل، خارج از کشور است‌ و بحران‌ها  تک علتینیست.

وقایع آبان ۹۸ را پیش‌بینی کرده بودیم
ذوالفقاری تأکید کرد: مستندات مکتوب وقایع سال۹۶ و ۹۸ و ریشه‌های ایجاد آن وجود دارد. شورای امنیت  وقایع آبان ۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک‌نرخی و ۱۵۰۰ تومان باشد.

پیش‌بینی اعتراضات را هم کرده بودیم. ما پیامدهای اجتماعی اجرای طرح افزایش قیمت بنزین را پیش‌بینی کرده بودیم. قرار بود سال گذشته قیمت گازوئیل افزایش یابد که ما گفتیم این کار شدنی نیست‌.
درخواست کردیم قبل اجرای طرح، مسئولان مزایای طرح را برای مردم توضیح دهند، اما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند.

در ساعات اولیه اجرای طرح، مشکلی به وجود نیامد اما از ظهر جمعه برخی مسئولان داخل کشور با توئیت و حضور در فضای مجازی سخنانی گفتند که مستندات آن وجود دارد و یک گروه از خارج کشور اقداماتی آغاز کردند و عده‌ای از مردم هم اعتراض کردند و بعد حوادث دیگری رخ داد.

معاون امنیتی و انتظامی ‌وزارت کشور با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد، اظهار داشت: آنها که گفتند تا روز جمعه نمی‌دانستیم، مستنداتش وجود دارد که چه ساعت و چه روزی و توسط چه کسی به آنها گفته شده است.

به‌دنبال سوریه‌سازی در ایران هستند
ذوالفقاری با‌ اشاره به تمرکز رسانه‌های خارجی بر روی برخی وقایع مانند تجمعات کارگری گفت: هدف دشمنان تحریم تا جاسوسی، تحریک و تهییج همه به‌دنبال ناامن‌سازی و سوریه‌سازی هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند بحث سوریه‌سازی را در کشور راه بیندازند، گفت: این امر نیازمند هوشمندی و آگاهی بیشتر همه مسئولان و بعد هوشیاری مردم است.

نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری مجاز به تشکیل ستاد نیستند
ذوالفقاری به بحث برگزاری انتخابات دوره دوم مجلس شورای اسلامی‌ اشاره کرد و افزود: این انتخابات در ۹ استان، ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۴ شهرستان برگزار می‌شود.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: دستورالعمل نظم و امنیت برگزاری انتخابات تهیه شده و وظایف استان‌ها و شهرستان‌ها مشخص شده است و انتخابات با نظم و امنیت برگزار خواهد شد و ضوابط بهداشتی را رعایت خواهیم کردیم. وی بیان کرد: نامزد‌ها مجاز به تشکیل ستاد نیستند و از طریق رسانه‌ها می‌توانند تبلیغات کنند و در واقع از راه‌اندازی کارناوال و ستون‌کشی جلوگیری خواهد شد.

ذوالفقاری گفت: مجریان انتخابات نیز باید فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند ضمن اینکه افرادی که مجری انتخابات هستند از قبل در سامانه سلامت غربالگری خواهند شد.

استقرار شعب رأی‌گیری در فضای باز
معاون امنیتی وزارت کشور ادامه داد: مدیریت برای استقرار شعب رای‌گیری در فضای باز اعلام شده است و شعب نیز پیش از برگزاری انتخابات ضدعفونی خواهد شد.

وی افزود: رای‌دهندگان حتما باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند ضمن اینکه برگزاری هرگونه تجمع در حین برگزاری و یا قبل و بعد از رای‌گیری پذیرفته نیست و اگر کاندید‌ها موارد و تذکرات را رعایت نکنند در بار اول از حضور در تبلیغات محروم خواهند شد و در مراحل بعد به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در مراسم عزاداری
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنانش درخصوص هیئت‌های ثبت شده در کشور گفت: ۹۲ هزار هیئت ثبت‌شده در کشور داریم و بیش از ۸۵ هزار بازدید و سرکشی از هیئت از سوی گروه‌هایی که در استان تشکیل شده، انجام شده است.

معاون امنیتی و انتظامی ‌وزارت کشور در ادامه اظهار داشت: بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی از آغاز بیماری تاکنون از سوی برنامه‌های مذهبی و دینی از جمله ایام محرم داشتیم. برای اقامه نماز و زیارت اماکن متبرکه صحن‌ها همچنان بسته است. بیشترین اعتماد، همکاری و توجه را از  سوی هیئت‌ها، تولیت‌های آستان مقدسه سراسر کشور، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امامان جمعه و مداحان داشتیم.  

عراق، اربعین زائر خارجی نمی‌پذیرد
ذوالفقاری درباره وضعیت برگزاری مراسم اربعین امسال نیز اظهار داشت: روز دوشنبه طی تماسی که با سفیر ایران در عراق داشتیم به ما اعلام کرد که مسئولان عراقی به صراحت اعلام کرده‌اند که امسال به‌خاطر بیماری کرونا زائر خارجی را نمی‌پذیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴