کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل:

90 درصد مسافرت‌ها در روزهای تعطیل غیرضروری است/نتیجه مسافرت‌ها 3 هفته دیگر مشخص می‌شود

11 شهريور 1399 ساعت 12:32

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیش از ۹۰ درصد مسافرت‌ها در روز‌های تعطیل غیر ضروری است.


به گزارش بلاغ،  سیدفرزاد جلالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در روز‌های تاسوعاو عاشورا در استان تردد شد.

وی بیان کرد: هجوم مسافران در روز عاشورا و تاسوعا به مازندران سبب شد تا این استان دوباره در مسیر پیک سوم کرونا قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: ممنوعیت ورود مسافران از حیطه وظایف دانشگاهای علوم پزشکی مازندران و بابل خارج است و می‌طلبد مسئولان کشوری و استانداری در این زمینه تصمیم‌های جدی برای ورود خودرو‌های عبوری بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مسافرت‌ها در روز‌های تعطیل غیر ضروری است، ادامه داد: براساس بررسی‌های آماری افزایش یک درصد سفر‌ها، ۲ درصد آلودگی و انتقال ویروس را بیشتر می‌کند.

جلالی خاطرنشان کرد: روزهای گذشته شاهد بودیم که موج عظيمى از مسافرت‌ها به شهرهای مازندران انجام شده که نتیجه آن از ٣-۲ هفته دیگر مشخص خواهد شد.

وی افزود: خواست ما از مردم این است که در این روزها به صورت دقیق پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا زمینه خلق موج سوم کرونا در بابل و استان آغاز نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با توجه به در پیش بودن فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا روزهای سخت پاییز و زمستان پیش روی ماست که هیچ راهی بجز رعایت بيشتر پروتکل های بهداشتی وجود ندارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 436261

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/436261/90-درصد-مسافرت-ها-روزهای-تعطیل-غیرضروری-نتیجه-3-هفته-دیگر-مشخص-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com