تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۳۶۲۵۷
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد برگزاری لیگ در رشته‌های برخوردی همچنان ممنوع است.
۰
plusresetminus
برگزاری لیگ در رشته‌های برخورد همچنان ممنوع است کشتی دست نگه داشت، ملی‌پوشان تکواندو به اردو می‌روند

به گزارش بلاغ، موضوع برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های لیگ رشته‌های مختلف ورزشی یکی از موضوعات داغ ورزش است. همین چند هفته قبل بود که مسئولان فدراسیون کشتی ابراز امیدواری کردند با اجازه مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در ورزش شرایط برگزاری رقابت‌های لیگ فراهم شود. به غیر از کشتی رشته‌های رزمی نیز خواستار دریافت مجوز برای آغاز فعالیت‌ها بودند.

هفته گذشته ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مجوز آغاز اردوهای تیم ملی با تعداد محدودی از ورزشکاران را صادر کرد اما درباره برگزاری لیگ اظهار نظر نکرد تا اینکه دیروز محمد اسد مسجدی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: رشته‌های برخوردی در حال حاضر صرفا درخصوص برپایی اردو در سطح ملی امکان برگزاری دارند و تا کنون شرایط برای برگزاری لیگ در رشته‌های برخوردی فراهم نشده است.

وی ادامه داد: اگر سایر رشته‌های برخوردی نیز درخواستی برای برگزاری اردو در سطح ملی داشته باشند، می‌توانند در این زمینه درخواست خود را به فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه کنند تا مسئله در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش مطرح و بررسی شود، اما به طور کلی مشکلی در راستای برگزاری اردوهای ملی حتی در بخش رشته‌های برخوردی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و مجوزهایی نیز در این زمینه صادر شده است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در رابطه با رشته‌های غیر برخوردی نیز، توضیح داد: در مورد رشته‌های غیربرخوردی امکان برگزاری اردوها و لیگ‌ها فراهم شده است و در صورت درخواست فدراسیون‌های ورزشی، تهیه پروتکل‌های بهداشتی مربوطه و صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش، مشکلی برای برگزاری اردوها و لیگ‌ها در این بخش وجود ندارد، صرفا باید درخواست از سوی فدراسیون‌های ورزشی ارائه شود و بررسی از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی مدنظر قرار گیرد که چند فدراسیون نیز در این زمینه درخواست خود را ارائه کرده‌اند. به گفته سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی قرار است رقابت‌های لیگ حتی در رشته‌های غیربرخوردی در فصل جدید، بدون تماشاچی برگزار شود.

اما و اگر در فدراسیون کشتی
این اظهارات سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نشان داد که رشته‌هایی چون کشتی که اصرار زیادی نیز به آغاز لیگ داشت، فعلا امکان برگزاری مسابقه وجود ندارد. به نظر می‌رسد با شرایط موجود فدراسیون کشتی حتی برای برگزاری اردوی تیم ملی اما و اگرهایی داشته باشد.

روز گذشته حمید سوریان نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: درخصوص شروع تمرینات، مجموعه تصمیم‌گیرنده در این خصوص ستاد ملی مبارزه با کرونا است و آنها فقط مجوز برگزاری اردو را داده‌اند. ما باید شرایط را رصد کنیم و ببینیم مسابقات جهانی برگزار می‌شود یا خیر. شاید بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در حالت ایزوله اردوها را برگزار کنیم، ولی همه این شرایط بستگی به کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی درخصوص برگزاری رقابت‌های انتخابی برای شروع اردوهای تیم ملی عنوان کرد: می‌توان اردوهای کوتاه مدتی برگزار کرد و قهرمان‌هایی که در اردو قبلا حضور داشتند بتوانند انگیزه‌شان برای شروع مسابقات حفظ شود. باز هم می‌گویم تصمیم‌گیری با نهادهای بالادستی است. ولی با شرایط پیک دوم کرونا تصمیم‌گیری برای کشتی سخت می‌شود.

نایب‌رئیس‌فدراسیون کشتی در رابطه با برگزاری مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم مسابقات جهانی قابل برگزاری نیست و همه چشم امید دارند در روزهای آینده واکسن کرونا کشف شود و شرایط دنیا به حالت عادی بازگردد. اگر شرایط رو به بهبودی برود می‌توان برگزار کرد ولی با اوضاع فعلی مسابقات جهانی برگزار نمی‌شود.

اردو تیم ملی تکواندو به زودی شروع می‌شود
شرایط اما در تکواندو متفاوت از کشتی است زیرا از این فدراسیون خبر می‌رسد که اردوی تیم ملی در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود. در همین خصوص آرش فرهادیان رئیس‌سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: فکر می‌کنم با توجه به تعطیلات روزهای گذشته نهایتا طی یکی دو روز آینده مجوز تمرینات ما به فدراسیون ابلاغ شود.

وی درباره زمان احتمالی آغاز اردوها، گفت: به این جمع‌بندی رسیده ایم که از ابتدای هفته آینده و با حداقل نفرات که حضورشان در اردو مورد نیاز است، اردوهایمان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر بگیریم.فرهادیان در پاسخ به این سؤال که چه نفراتی به اردو دعوت می‌شوند، گفت: آرمین‌هادی پور و میرهاشم حسینی دو ورزشکار المپیکی تکواندوی ایران به همراه سجاد مردانی و یک ورزشکار دیگر در بخش پسران به اردو دعوت می‌شوند.

وی در پایان گفت: در بخش دختران نیز نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند به همراه دو یا سه حریف تمرینی که از آمادگی خوبی برخوردارند به اردو دعوت می‌شوند، درباره این موضوع نیز با سرمربی تیم ملی و نایب‌رئیس‌بانوان فدراسیون تکواندو هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴