تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۴۳۶۲۱۴
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با ‌اشاره به طرح‌های تولید لاستیک این وزارتخانه گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۳۰ درصدی در تولید مجموع لاستیک سبک و سنگین همراه بوده است.
۰
plusresetminus
در 4 ماهه نخست امسال تولید لاستیک 30 درصد افزایش یافت
به گزارش بلاغ، مهدی صادقی‌ نیارکی درباره راهکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل کمبود لاستیک خودروهای سنگین اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۳۰ درصدی در تولید مجموع لاستیک سبک و سنگین همراه بوده است.

وی افزود: سال گذشته طرح تولید ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین TBR را آغاز کردیم که در مراحل پایانی راه‌اندازی بخش تکنولوژی قرار دارد و به دلیل شیوع کرونا، هنوز به تولید انبوه نرسیده است. سرمایه‌گذار در حال پیگیری است که بتواند این طرح را به مدار تولید برگرداند و بتوانیم از ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین تولید داخل در سال، برای اتوبوس و کامیون استفاده کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: طرح دیگر نیز راه‌اندازی خط تولید لاستیک سنگین در یکی دیگر از شرکت‌های تایرساز در دست احداث است که در این طرح، سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین تولید می‌شود. ماشین‌آلات تولید این تعداد لاستیک و دستگاه‌های قالب‌زنی آن نیز در حال تهیه است که امیدواریم تا یک سال آینده وارد مدار تولید شود.

به گفته صادقی نیارکی، اگر دو طرح مذکور به طور کامل به بهره‌برداری برسند، می‌توانیم سالانه ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین تولید کنیم؛ پیش از این هم ظرفیت تولید یک میلیون حلقه لاستیک سنگین در کشور وجود داشت. مصرف سالانه لاستیک سنگین در کشور، دو تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه است که با راه‌اندازی کامل دو خط تولید لاستیک سنگین در دو شرکت تایرساز، می‌توانیم تا ۶۵ درصد لاستیک مصرفی سنگین در کشور را در داخل تولید کنیم.

وی درباره تأمین ارز لاستیک وارداتی گفت: معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت نیز مرتباً در حال پیگیری است؛ این معاونت، پرفورم‌های واردکنندگان لاستیک سنگین را مرتباً به بانک مرکزی اعلام می‌کند تا ارز مورد نیاز آنها تخصیص داده شود و این کار به صورت هفتگی دنبال می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: این معاونت نیز مرتباً در حال پیگیری ارز مورد نیاز تولیدکنندگان لاستیک سبک و سنگین برای واردات مواد اولیه است اخیراً نیز در هفته گذشته با بانک مرکزی جلسه‌ای داشتیم تا ارز مواد اولیه تولید لاستیک تخصیص یابد؛ بانک مرکزی هم تمام تلاش خود را به کار بسته تا این کار انجام شود.
 
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲