تاریخ انتشاريکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۳۶۱۶۸
دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت، در روز تاسوعا و شب عاشورا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های تعیین شده به سوگواری پرداختند و یاد و خاطر مصائب اباعبدالله الحسین (ع)، پرچمدار کربلا و یاران باوفایش را گرامی داشتند.
۰
plusresetminus
مازندران غرق در عزای سید و سالار شهدای کربلا/ فریاد «لبیک یا حسین» در دیار علویان طنین‌انداز شد
به گزارش بلاغ، مردم ولایتمدار استان مازندران در عزای سید و سالار شهیدان و در تاسوعا و عاشورای حسینی که به نام علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) نام دارد در حزن و اندوه به سر می‌برند.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت، در روز تاسوعا و شب عاشورا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در مکان‌های تعیین شده به سوگواری پرداختند و یاد و خاطر مصائب اباعبدالله الحسین (ع)، پرچمدار کربلا و یاران باوفایش را گرامی داشتند.

امسال با توجه به شرایط کرونایی و وضعیت قرمز استان مازندران، مردم دیار علویان، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی را با شیوه‌های متفاوت به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش برگزار می‌کنند.

روستا‌ها و شهر‌های استان مازندران که سال‌های قبل، در روز تاسوعا و عاشورای میزبان مهمانان از سراسر استان و کشور بودند اعلام کردند امسال به خاطر وضعیت قرمز کرونایی، از پذیرایی مهمانان معذورند و هزینه‌های پذیرایی و مراسم عزاداری را صرف کار‌های خیریه و کمک به نیازمندان می‌کنند.

البته با توجه به هشدار‌های مسئولان وزارت بهداشت و مدیران استان، مبنی بر افزایش مبتلایان به کرونا و وضعیت قرمز استان برای سفر نکردن مردم به مازندران، اما باز هم شاهد حضور چشمگیر مسافران از تهران و دیگر استان‌های کشور به این استان بودیم که برای تفرج آمده بودند که زیبنده این ایام نیست.


فریاد لبیک یا حسین در دیار علویان

مردم ولایتمدار مازندران در شب عاشورای حسینی همزمان با سراسر کشور در ساعت ۲۱ فـریاد حماسی و نجات بخش "لبیـک یا حسـین" سر دادند.

فریاد "لبیک یا حسین" با هدف میثاقی دوباره با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارش تحت عنوان "سراسر ایران حسینیه"، ساعت ۲۱ امشب و در شب عاشورای حسینی، در سراسر دیار علویان طنین انداز شد.

این برنامه با همکاری نهاد‌های مختلف و هیئت‌های مذهبی، تکایا و دسته جات عزاداری و مساجد با هدف ایجاد شور حسینی همراه با شعور حسینی برگزار شد.

مردم ولایتمدار مازندران در این مراسم باردیگر با آرمان‌های والای شهدای کربلا به ویژه سید و سالار شهیدان امام حیسین (ع) تجدید میثاق کردند و حمایت خود را مقام معظم رهبری اعلام کردند.

اقامه نماز ظهر عاشورا مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بقاع متبرکه مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، گفت: نماز ظهر روز عاشورا امسال با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان مازندران اقامه می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: بقاع متبرکه و امامزادگان به دلیل داشتن محوطه و فضای باز می‌توانند اقدام به اقامه نماز روز ظهر عاشورا کنند.

حیدری با بیان اینکه محوطه آستان مقدس امامزادگان استان روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شود، گفت: برای نماز روز عاشورا تدابیر ویژه تدارک دیده شده و همه نمازگزاران در این ایام باید با ماسک وارد محوطه بقاع متبرکه شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: به هیأت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مازندران تاکید می‌شود هنگام برگزاری نماز جماعت نسبت به رعایت فاصله و شیوه نامه‌های بهداشتی دقت کامل داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴