تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۳۶۰۴۸
وزیر خارجه عربستان در سفرش به عراق با نخست وزیر و وزیر خارجه عراق مسائل مهم مشترک را بررسی کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در دیدار با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و هئیت همراهش روابط دوجانبه و توسعه آن در همه زمینه ها و نیز تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
الکاظمی در این دیدار گفت: "عربستان شریک واقعی عراق است و این کشور به دنبال دستیابی به روابط متمایز با تکیه بر روابط تاریخی با عربستان است، روابطی که آنها را کنار هم جمع کند به گونه ای که آینده ای بهتر برای دو کشور محقق شود".
وی بر احیای تصمیمات کمیته هماهنگی میان عراق و عربستان به گونه ای که منافع دو ملت را تضمین کند، تاکید کرد.
وزیر خارجه عربستان هم گفت، کشورش به دنبال تحکیم روابط با عراق و تقویت همکاری های مشترک و احیای توافقنامه های امضا شده است، به طوری که منافع مشترک دو کشور محقق شود.
وی گفت، ریاض در انتظار سفر آینده نخست وزیر عراق به عربستان است.
الکاظمی در این دیدار با هیئت سعودی همکاری اقتصادی میان دو کشور، برقراری توازن در تولید نفت به شکلی که بار اقتصادی عراق را کم کند، مورد بررسی قرار داد.
وزیر خارجه عربستان در این سفر با فواد حسین، همتای عراقی خود نیز دیدار کرد.

دو طرف در این گفتگو پیرامون روابط دوجانبه، تحکیم روابط اقتصادی و سرمایه گذاری به ویژه در حوزه کشاورزی، پتروشیمی، انتقال انرژی به عراق بحث و تبادل نظر کرده و بر سر احیای تفاهم نامه های منعقد شده توافق کردند.
وزیران خارجه عراق و عربستان نتایج سفر الکاظمی به واشنگتن، نتایج نشست سران سه کشور عراق، مصر و اردن و آخرین تحولات منطقه را بررسی و بر تقویت ثبات و امنیت آن تاکید کردند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲