تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۳۵۹۵۷
از نیمه دوم تیرماه در مازندران شاهد وضعیت قرمز کرونایی هستیم و این روند همچنان ادامه دارد و در حال حاضر زمان مناسبی برای سفر به استان نیست.
۰
plusresetminus
افزایش سفر به مازندران توان کادر درمانی را می‌گیرد/مردم هشدارهای کرونایی را شوخی نگیرند
به گزارش بلاغ، ‌گویا قرار نیست آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای مازندران کم شود و از نیمه دوم تیرماه در مازندران شاهد وضعیت قرمز کرونایی هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.
 
با ابتلای 123 بیمار جدید به کرونا در مازندران تعداد بستری شده در بیمارستان‌های مازندران و بابل به 833 نفر رسیده است که 224 بیمار در شرایط حاد قرار دارند.
 
در طی ۲۴ ساعت گذشته 164 بیمار کرونایی از بیمارستان‌های مازندران ترخیص شدند.
 
شهرستان‌های ساری، آمل، بهشهر، چالوس، رامسر، بابل، سوادکوه، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، قائم‌شهر، گلوگاه، محمودآباد، نور و نوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
 
براساس آمارها شاهد روند کاهشی آمار مبتلایان و تعداد بستری در سطح استان بودیم درحالی‌که آمار بیماران بستری که در استان چهار رقمی بود طی 10 روز گذشته سه رقمی شد و تعداد مبتلایان نیز کاهش یافت.
 
این کاهش آمار نباید مردم را از رعایت مسائل بهداشتی غافل کند و همه باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک به روند کاهشی آمار مبتلایان کمک کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد که امکان تمام و کمال رعایت پروتکل های بهداشتی در مسافرت ها  به خصوص در وضعیت کرونایی دشوار است و بی توجهی و حتی بی مهری نسبت به رعایت این پروتکل ها می تواند سرعت انتقال را  افزایش دهد.

سید عباس موسوی افزود: با این رویکرد درخواست ما از تمام مردم اقصی نقاط ایران که کم و بیش با ویروس کرونا درگیری دارند ، عدم سفر به استان مازندران به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز و بالا بودن آمار بیماران مبتلا به کووید 19 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: افزایش سفر به استان مازندران آن هم در شرایطی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و نیمی از تخت های بیمارستانی را برای بستری این بیماران اختصاص می دهد در کنار افزایش سوانح رانندگی ناشی از رشد بالای تردد ها، درمانگران ما را در دو جبهه درمانی کرونا و سوانح گرفتار می کند و به نوعی این کادر نیز در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند و توان خود را از دست خواهند داد.

موسوی افزود : ما در شرایطی نیستیم که بتوانیم از مسافران در استان با وضعیت قرمز کرونایی پذیرایی کنیم ، ضمن این که هشدار در باره خطرات سفر به مازندران در سطوح ملی و استانی بارها مطرح شده است.

وی گفت: انتظار ما توجه تمامی هموطنان به این هشدارها برای حفظ سلامتی خودشان در درجه اول و حفظ سلامتی میزبانانشان در مازندران بویژه کادر درمانی خسته استان است.

خودداری از سفرهای غیرضروری به مازندران

استاندار مازندران نیز گفت: بحث کرونا یکی دو ماهه حل نمی‌شود و ما باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه ۵۰ درصد از مشاغل استان مازندران خدماتی است، اظهار کرد: گردشگری یکی از مهم‌ترین مشاغل خدماتی و اقتصادی استان محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم مراکز و مجموعه‌های اقتصادی را تعطیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرنطینه به شکل قبلی در دنیا هم انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: الان ما باید به نقطه تعادل در حوزه سلامت و اقتصاد برسیم، ماسک بزنیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم بی دلیل از خانه بیرون نیاییم و از سفرهای غیرضروری بپرهیزیم.

حسین زادگان میزان تردد بین شهری استان مازندران را چندین برابر ورودی این استان بیان کرد و گفت: ما تابع دستور مقام معظم رهبری و ملزم به رعایت اصول ستاد ملی کرونا هستیم و اگر پروتکل‌ها را رعایت کنیم توصیه‌های بهداشت و درمان رعایت شود می‌توانیم گردشگری حوزه سلامت را هم داشته باشیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه این استان در وضعیت قرمز به سر می‌برد، گفت: سواحل و مجموعه‌های اقامتی استان امکان هیچ نوع خدمات به گردشگران را ندارند و امکان میزبانی در شأن مردم ایران را نداریم و توقع داریم در ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان، در استان خودشان مشغول به عزاداری باشند و از سفرهای غیرضروری به مازندران خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، افزود: برای اعمال محدودیت‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کمیته انتظامی و امنیتی پیشنهاد داده شد، و هنوز جواب مثبت یا منفی دریافت نکردیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴