تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۴۳۵۸۶۰
آمار و ارقام ارایه شده از سوی سازمان لیگ نشان می‌دهد که فوتبال ایران حدود ۴۵ میلیون دلار (بیش از 1000 میلیارد تومان) در فیفا پرونده دارد، این موضوع سندی دیگر برای ناکارآمدی مدیریت فوتبال ایران است که در سایه غفلت مدیران وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده است.
۰
plusresetminus
سندی دیگر برای ناکارآمدی مدیران ورزش فوتبال بیش از 1000 میلیارد در فیفا پرونده دارد!

به گزارش بلاغ، اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون روز گذشته در جلسه‌ای با حضور مهدی تاج رئیس‌مستعفی و محمدرضا ساکت دبیر پیشین فدراسیون فوتبال برگزار شد، درباره شکایت به رای ناعادلانه فیفا پیرامون پرونده سرمربی پیشین تیم ملی تبادل نظر کردند.در این نشست اعضا پیرامون طرح شکایت از رای ناعادلانه فیفا درباره پرونده سرمربی پیشین تیم ملی گفت‌وگو کردند.

همچنین در این نشست ضمن تقدیر از پیگیری‌های به عمل آمده، مقرر شد با تداوم همکاری با نهادهای ذی‌ربط، اقدامات قانونی برای ابطال رای غیرمنصفانه در دادگاه عالی ورزش به عمل آید.
اعضای هیئت‌رئیسه پس از برگزاری این جلسه به همراه مهدی تاج رئیس‌مستعفی فدراسسیون فوتبال راهی ساختمان مجلس شورای اسلامی شدند تا توضیحات خود را به اعضای کمیسیون اصل 90 ارایه کنند. در این جلسه به غیر از مسئولان فدراسیون فوتبال، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشت.
پیش از برگزاری این جلسه محمدمهدی فروردین در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: طبق اطلاعات به دست آورده ۹۵ درصد از کسانی که قرارداد ویلموتس را امضا کردند آشنایی به زبان انگلیسی نداشتند یعنی آنها تنها بنا بر گفته رئیس‌فدراسیون این قرارداد را امضا کردند. باید واضح پاسخ دهند که آیا قرارداد را خوانده و امضا کرده‌اند؟ که در این صورت این موضوع جای بحث دارد. اگر قرارداد را نخوانده و امضا کرده‌اند هم محکوم صددرصد هستند. البته که بعید است آنها اطلاعی از جزئیات قرارداد داشته باشند چون آن زمان مترجمی حضور نداشته است. آقایان باید در این باره توضیح دهند.
فروردین با تأکید بر اینکه نباید غرامت قرارداد ویلموتس از بیت‌المال پرداخت شود، گفت: باید متخلفان و کسانی که باعث بروز اشتباهاتی در قرارداد ویلموتس شدند تاوان داده و غرامت را پرداخت کنند. نباید این پول از جیب مردم داده شود. تا زمانی که ما مدافع حقوق مردم هستیم اجازه پرداخت غرامت از جیب مردم و بیت‌المال را نمی‌دهیم. وی در پایان مجددا تأکید کرد: در شرایط فعلی نباید بیت‌المال صرف پرداخت اشتباهات افراد شود. باید متخلفان غرامت را پرداخت کنند.

وزارت ورزش پول ویلموتس را پرداخت نمی‌کند
دیروز نیز ژاله فرامرزیان معاون منابع مالی و توسعه پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان گفت: مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش در این باره صحبت‌های لازم را انجام داده و اقدامات ما باید منطبق با قوانین باشد. به عنوان یک مسئول می‌گویم که قرارداد ویلموتس را ندیده‌ام.
او افزود: وزارت اقتصاد و دارایی ما را ملزم کرده که کلیه قراردادها در سامانه ثبت شود. این از الزامات دولت است ولی واقعیت این است که فدراسیون‌ها مستقل هستند و خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند. به آنها کمک می‌کنیم اما برنامه‌ریزی با خود فدراسیون‌ها است. دوستان به اشتباه فکر می‌کنند که دولت باید همه منابع را بدهد و آنها مدیریت کنند.
معاون وزیر ورزش افزود: فدراسیون فوتبال مسئول کاری است که انجام داده است. اگر تخلفی صورت بگیرد، باید این رقم جبران شود و خسارت را بپردازند. تاکنون فدراسیون فوتبال درخواست کمک از وزارت ورزش پیرامون پرونده ویلموتس نداشته است. به هیچ وجه پرداخت این رقم توسط وزارت ورزش ممکن نیست. وی در پاسخ به این سؤال که چه کسی در ثبت نشدن قرارداد ویلموتس در سامانه مربوطه مقصر است؟ گفت: در قانون آمده که کسی که این کار را نکند، مقصر و مجرم است.

بدهی هزار میلیاردی به فیفا
البته مشکلات فوتبال ایران تنها محدود به همین قرارداد ترکمنچای ویلموتس نیست، دیروز دو عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ به نام‌های درودگر و نصیرزاده در برنامه سلام صبح بخیر حاضر شدند تا درخصوص قانون منع جذب بازیکن و سرمربی خارجی بحث و گفت‌و‌گو کنند. در این برنامه درودگر عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ اعلام کرد نزدیک به 45 میلیون دلار (بیش از هزار میلیارد تومان) پرونده درخصوص شکایت‌های بین‌المللی از تیم‌های ایرانی وجود دارد. وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر کار به جایی رسیده که AFC و فیفا بدون مطالعه پرونده‌ها، به ضرر ما رای می‌دهند.
گزارش ارایه شده سندی دیگر برای ناکارآمدی مدیریت فوتبال ایران است که در سایه غفلت مدیران وزارت ورزش و جوانان اتفاق افتاده است. با این تفاصیل باید در انتظار اتفاقات روزها یا هفته‌های آینده نشست و دید مسئولان قوه قضائیه و مجلس چه تصمیمی درباره فوتبال ورشکسته و مدیران کارنابلد آن اتخاذ خواهند کرد؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴