تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۳۵۸۵۸
اعتراض‌ها علیه نژادپرستی سیستماتیک در برخی شهرهای آمریکا همچنان ادامه دارد. مردم در پورتلند پرچم کشورشان را بار دیگر به آتش کشیدند و در ایالت «ویسکانسین» نیز پلیس برای مقابله با اعتراض‌هایی که به دنبال تیراندازی به یک سیاه‌پوست دیگر شروع شده؛ مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.
۰
plusresetminus
شعله‌ور شدن دوباره اعتراض‌ها علیه پلیس آمریکا  معترضان پرچم کشورشان را آتش زدند

به گزارش بلاغ، بعد از گذشت 92 روز از قتل وحشیانه «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا اعتراضات علیه نژادپرستی ساختاری در برخی شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد. از ایالت «ویسکانسین» آمریکا خبر می‌رسد تیراندازی به

یک سیاه پوست دیگر اعتراض‌ها را دوباره شعله‌ور کرده. بر اساس گزارش رویترز، افسر پلیس شهر «کنوشا» در ایالت «ویسکانسین» یک شنبه شب به وقت محلی به یک مرد سیاهپوست غیرمسلح چندین بار شلیک کرد که به دنبال آن، افراد زیادی در محل حاضر شده و اعتراض کردند. مقامات محلی نیز در نهایت مجبور شدند برای کنترل اوضاع قوانین منع آمد و شد را اجرا کنند.
 وضعیت جسمانی این مرد سیاهپوست که بستری است، «بسیار وخیم» گزارش شده است. ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، مردی را نشان می‌دهد که به سمت خودرویی در حال حرکت است و دو افسر پلیس به سمت وی حرکت می‌کنند و به محض آنکه درب خودرو را باز می‌کند، یکی از افسران پلیس شروع به تیراندازی به وی می‌کند. تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی از اعتراضات نیز، جمعیت زیادی را نشان می‌دهد که در امتداد خیابان محل حادثه راهپیمایی می‌کنند و به سمت نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف و
پاره‌ سنگ پرتاب می‌کنند.
ظاهراً یک افسر پلیس نیز در این اعتراض‌ها زخمی شده است. «تونی ایورس» فرماندار ایالت ویسکانسین در یک پیام توئیتری، قربانی این حادثه را «یاکوب بلیک» معرفی کرده و نوشته: «ما مخالف استفاده بیش از حد از زور در برخورد با سیاهپوستان ویسکانسین هستیم».

به آتش کشیدن پرچم آمریکا
آمریکا جزو معدود کشورهایی است که مردمانش، پرچم کشور خودشان را آتش می‌زنند! شاید به این دلیل که هیچ عِرقی به کشورشان ندارند و به آمریکایی بودنشان نیزافتخار نمی‌کنند.
از پورتلند ایالت«اورگون» خبر رسیده، بعد از گذشت حدود سه ماه از قتل وحشیانه «جورج فلوید» به دست پلیس این کشور، اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد. رویترز در این باره نوشته، بامداد دوشنبه در جریان این اعتراض‌ها و بعد از اینکه معترضان به سمت نیروهای پلیس پورتلند سنگ و بطری‌ آب پرتاب کردند و نور لیزر‌انداختند، پلیس «وضعیت شورش» اعلام کرد. طی روزهای گذشته پورتلند شاهد درگیری‌های شدید بین طرفداران نژادپرست ترامپ و طرفدران جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» بوده است. معترضان به نژادپرستی روز دوشنبه بار دیگر پرچم آمریکا را به آتش کشیدند. اعتراض‌ها در شهر پورتلند طی هفته‌های گذشته به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور
دونالد ترامپ، برای سرکوب معترضان شدت گرفته است. در نهایت انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان‌ها را ترک کنند اما ترامپ تهدید کرده در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات خاتمه دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان‌ها گسیل خواهد کرد.

استعفای مشاور ارشد
از تحولات انتخاباتی آمریکا نیز خبر رسیده، «کلیان کانوی» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا و مدیر ستاد انتخاباتی او در انتخابات سال 2016، اعلام کرده در پایان ماه جاری از کار در کاخ سفید استعفا می‌دهد. شبکه سی‌ان‌ان‌ می‌گوید، مشاور دونالد ترامپ اعلام کرده به منظور تمرکز روی مسائل خانوادگی و فرزندانش، از منصب خود کناره‌گیری می‌کند. «جورج کانوی» شوهر کانوی که یک وکیل عضو حزب محافظه‌کار است، در سال‌های اخیر بارها به شدت مواضع تندی علیه ترامپ گرفته بود و در راستای همین ضدیت خود به گروه موسوم به «پروژه لینکلن» پیوسته بود. پروژه لینکلن، یک گروه شامل جمهوری‌خواهان مخالف دونالد ترامپ است.

آمار غیر واقعی کرونا خبر دیگر از آمریکا اینکه در حالی که کرونا بیش از
180 هزار قربانی در این کشور گرفته است؛ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از دو سوم دموکرات‌ها معتقدند آمار واقعی قربانیان کرونا در آمریکا گزارش نمی‌شود. در نظرسنجی مذکور، که توسط شبکه «سی‌بی‌اس» انجام شده، بیش از دو سوم دموکرات‌ها گفته‌اند که آمار واقعی قربانیان کرونا در آمریکا گزارش نشده و حتی همین آمار تایید شده هم برای ۹۰ درصد پاسخ‌دهندگان لیبرال کاملاً «غیرقابل قبول» است. در مقابل، ۵۷ درصد جمهوری‌خواهان گفتند که آمار مرگ‌ومیر مرتبط با «کووید-۱۹»‌، «قابل قبول» است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴