تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۵۷۱۲
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را به دلیل وجود دلالان و واسطه‌ها دانست و گفت: این افراد از هر کیلوگرم گوشت قرمز 40 درصد سود می‌برند.
۰
plusresetminus
مدیرعامل اتحادیه دامداران: سود 40 درصدی دلالان از هر کیلو گوشت!
به گزارش بلاغ، سعید سلطانی سروستانی اظهار داشت: اتحادیه دامداران کشور به ستاد تنظیم بازار اعلام کرده که دامداران حاضرند گوشت گوساله را به قیمت
۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند این در حالی است که ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت گوساله را 70 هزار تومان اعلام کرده است.

وی افزود: این قیمت برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد چون قیمت تمام شده برای وزن زنده کیلویی 32 هزار تومان برای دامدار تمام می‌شود. گروه کارشناسی در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت تشکیل شد و تمامی بخش‌های مربوطه هم در این جلسه حاضر بودند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: در این جلسه اعلام شد گوشت گوساله را بصورت بسته‌بندی به قیمت 74 هزار و 500 تومان خریداری و در جاهایی که قیمت گوشت بالاست به مصرف‌کنندگان عرضه شود و در ضمن بازار هم از تب و تاب گرانی خواهد افتاد.

سلطانی سروستانی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار را به دلیل وجود دلالان و واسطه‌ها دانست و گفت: این افراد از هر کیلوگرم گوشت قرمز 40 درصد سود می‌برند. اگر این برنامه اجرا شود یعنی گوشت به قیمت 74 هزار و 500 تومان از تولید‌کنندگان داخلی خریداری و به بازار مصرف عرضه شود هم تولید‌کننده و هم مصرف‌کننده راضی خواهد بود.

به گفته وی، در قوانین هم حمایت و پشتیبانی از تولید‌کنندگان داخلی تأکید فراوانی شده است. جز چوبداران و واسطه‌ها هیچ‌کس دیگری بر بازار گوشت قرمز کشور تسلط ندارد.

سلطانی سروستانی درخصوص دلیل انباشت دام در واحدهای دامداری بیان کرد: سال گذشته بیش از نیاز گوشت وارد کشور شد. وقتی گوشت وارد و به بازار مصرف عرضه می‌شود در عمل تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند با قیمت‌هایی که برایشان تمام شده گوشت تولیدی خود را به بازار مصرف عرضه کنند.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما