تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲
کد مطلب : ۴۳۵۶۶۷
سازمان بازرسی کل کشور از تعقیب 8 متهم در پرونده قرارداد خسارت بار ویلموتس که باعث تضییع بیش از 200 میلیارد تومانی بیت‌المال شده خبر داد.
۰
plusresetminus
سازمان بازرسی کل کشور: تشکیل پرونده قضایی برای 8 متهم قرارداد خسارت‌بار ویلموتس
به گزارش بلاغ، بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان 8 اسم را برای تحقیقات و رسیدگی در پرونده مربوط به مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال کرد.
روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور نوشت: با اتمام بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور درخصوص پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال هشت نفر متهم شناخته شدند.
با اتمام بررسی‌ها در پرونده اقدامات دخیل در موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، این گزارش نهایی و دیروز برای دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد.
در این گزارش، پرونده 8 نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شده است.

ورود کمیسیون اصل 90 به ماجرا
سیدنظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دنبال شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از قرارداد ویلموتس، کمیسیون اصل 90 مجلس به این مسئله ورود کرد.
وی افزود: نخستین شکایت مربوط به احمد راستینه دبیر کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس بود که طرح شکایت کرد البته شکایات دیگری هم واصل شد، اما شکایت اولیه از طرف ایشان بود که ما در کمیسیون اصل 90 به این پرونده ورود پیدا کردیم.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: هفته جاری جلسات کارشناسی را در این زمینه برگزار می‌کنیم و مسئولان مربوطه هم را دعوت خواهیم کرد.
موسوی بر همین اساس اضافه کرد: بنده مسئول پیگیری این پرونده در کمیسیون اصل 90 هستم و در حال دنبال کردن روال قانونی این پرونده و پیگیری آن هستیم.
به گزارش فارس، وی در خاتمه عنوان کرد که امیدواریم بتوانیم از حقوق مردم -که در این قرارداد و جریمه‌ای که ایران به واسطه این پرونده از جیب ملت ایران می‌رود- دفاع و با خاطیان برخورد کنیم.

ورود کمیسیون اصل نود به «پرونده ویلموتس» وزیر ورزش، دوشنبه در مجلس حاضر می‌شود
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با میزان، با‌اشاره به بررسی شکایتی پیرو پرونده «مارک ویلموتس»، سرمربی پُرحاشیه پیشین تیم فوتبال ایران در کمیسیون اصل نود مجلس گفت: وزیر ورزش و جوانان دوشنبه هفته جاری جهت پاسخگویی به سؤالات نمایندگان در این کمیسیون حاضر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ابهاماتی در راستای این پرونده اعم از اینکه چرا قرارداد منعقد شده با این متن نهایی شده است؟ و قید ذکر شده به چه دلیل ذکر شده مطرح است که می‌کوشیم پاسخی برای آنها پیدا کنیم.

رئیس‌کمیسیون اصل نود مجلس بیان داشت: کمیسیون این پرونده را در رسیدن به یک نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

تاج شخصاً با ویلموتس قرارداد بسته است!
مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش و جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی اظهار داشت: آقای تاج شخصاً با آقای ویلموتس قرارداد امضا کرده و حدود یک هفته بعد تأیید هیئت‌رئیسه را گرفته است و قطعاً ضعف عملکرد باعث این خسران و ضرر و زیان هنگفت برای ورزش کشور شده است و اکنون باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

طاهری درخصوص تعهد فدراسیون فوتبال برای پرداخت مالیات قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: مبلغ خالص قرارداد آقای ویلموتس با فدراسیون در حدود ۸ میلیون یورو بوده که فدراسیون فوتبال تعهد کرده بر مبنای هر یورو ۲۰ هزار تومان، مبلغ ۷ میلیارد تومان مالیات این قرارداد را پرداخت کند و اگر بخواهیم یورو را به قیمت روز یعنی در حدود ۲۵ هزار تومن در نظر بگیریم، فدراسیون باید بیش از 8/5 میلیارد تومان به عنوان مالیات این قرارداد پرداخت کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴