تاریخ انتشارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۳۵۶۲۰
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که ‌مدیر آژانس بین‌الملی انرژی اتمی احتمالا هفته آینده به تهران سفر می‌کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش از سفر احتمالی «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران طی هفته آینده خبر داد.
وی در پیامی در توئیتر نوشت: «بر اساس اطلاعات رسانه‌های جمعی،‌ آقای "رافائل گروسی" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است برای نخستین بار اوایل هفته آینده به ایران سفر کند.»
اولیانوف در ادامه اضافه کرد: «اگر این حقیقت داشته باشد، فرصت خوبی برای مذاکره و حل مشکل بازرسی آژانس برای بازدید از دو سایت اعلام نشده در ایران خواهد بود.»
پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌اِچ‌کی» ژاپن به نقل از یک منبع دیپلماتیک خبر داد که گروسی امیدوار است بتواند هفته آینده به ایران سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کند.(جزئیات بیشتر)
پیش‌ از این آژانس از ایران درخواست کرده بود مراتب بازدید از این دو تأسیسات را فراهم کند. گروسی در این باره گفت: «ما از ایران درخواست دسترسی کرده‌ایم. این اتفاق هنوز رخ نداده است. داریم روی آن کار می‌کنیم».
وال‌استریت‌ژورنال چندی پیش نوشته بود مقام‌های آمریکایی از مدیر کل آژانس خواسته‌اند درباره مسئله دسترسی به سایت‌ها مقابل ایران سهل‌انگاری نکند.
آمریکایی‌ها در جدیدترین تقابل خود با برنامه هسته‌ای ایران، روز پنجشنبه خواستار فعال شدن مکانیسم ماشه جهت بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران شده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما