تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
کد مطلب : ۴۳۴۹۸۵
در روزهای گذشته انتشار خبر بیماری پژوهشگر برجسته و استاد اخلاق، آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا باعث شد تا مردم مؤمن کشورمان برای سلامتی این مرد دوست‌داشتنی دست به دعا بردارند.
۰
plusresetminus
دعای مؤمنان برای سلامتی استاد آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا

به گزارش بلاغ، بنابر خبرهای منتشر شده از نزدیکان آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا، این استاد بزرگ اخلاق اسلامی مدتی است در بستر بیماری است و مراحل درمان ایشان در حال پیگیری می‌باشد.

انتشار خبر بیماری این عالم بزرگوار و استاد برجسته اخلاق که با کلام شیرین و صمیمی خود در بین مردم کشورمان علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد باعث نگرانی هموطنان در اقصی نقاط کشور شد.

 آیت‌الله فاطمی‌نیا  متولد ۱۳۲۵ در تبریز، خطیب، استاد اخلاق، مورخ اسلامی و کتابشناس است که در زمینه اخلاق و عرفان، حدیث و شعر عربی تحقیقات فراوانی دارد.

وی از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میراسمعیل، که از جمله علمای اهل عرفان بود) قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد استاد خود حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و تحت تعلیم و تربیت وی قرار داشت و همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال می‌نمود. پس از مصطفوی، او از علمای بزرگی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، بهاءالدینی، محمدتقی بهجت، علامه جعفری و... که بیشترشان شاگردان مرحوم قاضی بزرگ بودند در علوم اسلامی و عرفان استفاده نمود، از این رو، وی با یک واسطه، از شاگردان آیت‌الله قاضی می‌باشد.

استاد فاطمی‌نیا در مورد علم رجال و عرفان نظری دارای آگاهی گسترده‌ای است و در عین حال به خطابه در منابر عمومی نیز اشتغال دارد. وی از مفسرین معروف و زبردست صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به‌شمار می‌رود و جلسات متعددی در این موارد به سخنرانی پرداخته ‌است. شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، سخنرانی‌های پیاده شده این پژوهشگر برجسته در این زمینه است.

دوره سه جلدی کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها» (گزیده‌ای از سخنرانی‌های استاد فاطمی‌نیا)،  روضه‌های استاد فاطمی‌نیا، فرهنگ انتظار از دیگر آثار ایشان است، همچنین از وی مقالاتی در نشریات مختلف به چاپ رسیده ‌است.

در آستانه ماه محرم و ایام عزای جد بزرگوار این سید بزرگوار، استاد فاطمی‌نیا، دست به دعا برمی‌داریم و برای ایشان از خداوند متعال سلامتی و شفای عاجل و طول عمر پُربرکت مسئلت می‌نمائیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷