بازی‌های هفته بیست و نهم امشب با انجام هشت بازی همزمان برگزار می‌شود

هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای برای مدعیان کسب سهمیه قرعه سقوط به‌نام چه تیمی خواهد افتاد؟

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۳۴۸۸۲
دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر روز شنبه با انجام 8 دیدار همزمان برگزار می‌شود و تیم‌های بالانشین به مصاف تیم‌های در خطر سقوط می‌ روند.
۰
plusresetminus
هفته‌ای سرنوشت‌ساز برای برای مدعیان کسب سهمیه قرعه سقوط به‌نام چه تیمی خواهد افتاد؟

به گزارش بلاغ، مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر امشب به صورت همزمان از ساعت20 و 45 دقیقه برگزار می‌شود.در این هفته شاهد جنگ سهمیه آسیایی و سقوط هستیم. اکثر تیم‌های بالانشین به مصاف قعرنشینان می‌روند و یک بازی حساس هم در اصفهان برگزار می‌شود. جنگ سهمیه آسیایی و سقوط تیم‌ها زیر سایه دربی پایتخت که 5 شهریور قرار است برگزار شود قرار گرفته و شاید بازیکنان دو تیم سرخابی از هم اکنون در جو این مسابقه قرار گرفته باشند. در ذیل نگاهی کوتاه به بازی‌های این هفته می‌اندازیم:

تراکتور- ماشین ‌سازی
دربی تبریز این مرتبه مسابقه‌ای هیجان انگیز است. تراکتور تیم اول شهر تبریز به دنبال رسیدن به نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی است ولی ماشین ‌سازی در خطر سقوط قرار دارد و سه امتیاز مسابقه برای هر دو تیم ارزشمند و حیاتی است. ماشین ‌سازی سه هفته است که برد نداشته و تراکتور هم سه مساوی متوالی را تجربه کرده است.

نساجی مازندران- ذوب آهن اصفهان
دو تیم هفته گذشته توانستند تیم‌های پرمهره و قدرتمندی را در خارج از خانه شکست بدهند. نساجی با شوت دیدنی میری سه امتیاز از سپاهان گرفت و ذوب آهن هم پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ را در ورزشگاه آزادی شکست داد. با این حال نساجی روی پله هشتم جدول است و در صورت پیروزی مقابل ذوب آهن یک پله در جدول لیگ صعود خواهد کرد.شاگردان محمود فکری 9 هفته است که شکست نخورده‌اند و در شرایط خوبی قرار دارند.

سایپا- نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان با خیال راحت روی پله نهم جدول لیگ قرار گرفته و استرسی برای این بازی ندارد. برعکس نارنجی‌پوشان تهرانی هنوز در خطر سقوط هستند و برای بهتر شدن وضعیت‌شان در جدول هر سه امتیاز مسابقه را می‌خواهند. سایپا اگر در این دیدار خانگی پیروز شود شانس دارد تا با دو پله صعود به رده دهم جدول برسد.

صنعت نفت آبادان- شاهین شهرداری بوشهر
صنعت نفت هم در میانه جدول با خیالی آسوده منتظر پایان لیگ است اما شاهین آخرین تیم جدول برای بقا باید هر دو مسابقه پایانی خود را ببرد و امیدوار باشد که تیم‌های بالاتر امتیاز از دست بدهند. طلایی پوشان آبادان هفته قبل سه امتیاز به پیکان دادند و اگر بازهم به تیم‌های قعرنشین امتیاز بدهند وضعیت در انتهای جدول لیگ پیچیده‌تر خواهد شد. شاهین اگر بازنده شود سقوطش به لیگ یک قطعی خواهد شد.

سپاهان- شهرخودرو
اولین مسابقه زردپوشان اصفهانی بعد از استعفای قلعه‌نویی مقابل یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی برگزار می‌شود. سپاهان که دو باخت متوالی مقابل استقلال در لیگ و جام حذفی متحمل شد سرمربی خود را از دست داد و در غیاب قلعه‌نویی، تکسیرا تیم سپاهان را هدایت خواهد کرد. شهر خودرو هم 5 هفته است که رنگ برد ندیده است. هر دو تیم برای برد انگیزه دارند. البته باید دید که بازیکنان سپاهان بدون قلعه‌نویی و در آخر لیگ انگیزه زیادی برای ادامه کار دارند یا سومین باخت متوالی در کارنامه زردپوشان ثبت خواهد شد.

پارس جنوبی- فولاد خوزستان
این بازی هم دیدنی و جذاب است هر دو تیم برای برد تلاش می‌کنند پارس جنوبی برای بقا به سه امتیاز بازی نیاز دارد و فولاد برای کسب سهمیه آسیایی. پارس جنوبی اگر بازنده شود شاید سقوطش به لیگ یک قطعی شود و این تیم هم به لیگ دسته یک بازمی گردد. فولاد هم شانس سهمیه و نایب قهرمانی دارد.

گل گهرسیرجان- پرسپولیس
پرسپولیس هفته گذشته با شکست مقابل ذوب آهن این تیم را از منطقه خطر نجات داد و اکنون نیز به مصاف تیمی دیگر می‌رود که احتمال سقوطش وجود دارد. گل‌گهر سیرجان هم مثل ذوب آهن بسیار با انگیزه است در حالی‌که پرسپولیس قهرمان فقط منتظر پایان لیگ است و شاید بازیکنان این تیم از هم اکنون در فکر دربی 5 شهریور 99 هستند. مسابقه‌ای که در نیمه‌نهایی جام حذفی برگزار می‌‌شود. به همین دلیل شاید گل‌گهر هم بتواند از پرسپولیس بی‌انگیزه امتیاز بگیرد.

استقلال- پیکان
استقلال هفته گذشته در مشهد با نتیجه مساوی 2 بر2 مقابل شهرخودرو متوقف شد با این حال همچنان در رده دوم جدول لیگ قرار دارد. شاگردان مجیدی اگر در این بازی خانگی پیروز شوند بخت اول نایب قهرمانی خواهند بود و خیال‌شان از کسب سهمیه در لیگ هم تا حدی راحت می‌شود. آبی پوشان البته حریف راحتی پیش رو ندارند. پیکان در بازی رفت هم با نتیجه مساوی 2 بر2 استقلال را متوقف کرده بود. اکنون اما بازیکنان پیکان هم بسیار با انگیزه هستند زیرا آنها برای بقا تلاش می‌کنند. شاگردان ویسی 5 هفته است که شکست نخورده‌اند ولی این هفته نیز عبدالله ویسی سرمربی خود را به دلیل انضباطی روی نیمکت ندارد. استقلال اما با پیروزی مقابل سپاهان در جام حذفی بسیار با روحیه و با انگیزه است. تیمی که بازی خوبی را مقابل سپاهان به نمایش گذاشت و اجازه عرض‌اندام به حریف اصفهانی و قدرتمند خود نداد. در این مسابقه نیز جنگ سهمیه و سقوط را شاهدیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴