کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظریف: در منطقه همه متفق القول هستیم که امنیت لبنان، امنیت ماست

25 مرداد 1399 ساعت 9:20

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به حضورش در بیروت عنوان کرد: اکنون زمان کمک کردن است نه زمان تحمیل کردن. ما در منطقه همه متفق القول هستیم که امنیت لبنان، امنیت ماست.


به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنان و ابراز همبستگی و همدردی مردم و دولت ایران با مردم و دولت لبنان شب گذشته به بیروت سفر کرد، امروز با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در پایان این دیدارها در توئیتی نوشت: «امروز در بیروت، برای ابراز همبستگی مردم ایران با همه لبنانی‌ها و اعلام آمادگی برای کمک حضور یافتم.»
ظریف عنوان کرد: «اکنون زمان کمک و تسهیل کردن است، نه زمان تحمیل و وادار کردن. ما در منطقه همه متفق القول هستیم که: امنیت لبنان، امنیت ماست.»
 

 
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این سفر با «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در محل وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی با «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، «نبیه بری» رئیس پارلمان و «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و ضمن تبریک سالروز پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با دولت لبنان در رفع نیازهای شرایط کنونی اعلام کرد.
ظریف در پایان دیدارهای خود در بیروت با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تلفنی گفت‌وگو و توافق امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434877

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434877/ظریف-منطقه-همه-متفق-القول-هستیم-امنیت-لبنان-ماست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com