معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور بر ضرورت مشارکت دانشجویان و برنامه‌سازی و اجرای آنها توسط کانون‌های دانشجویی تاکید کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازفرزاد جهان‌بین  در نشست مشترک معاونان دانشجویی فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد اهر برگزار شد با اشاره بر ضرورت تقویت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی بر برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت دانشجویان در قالب کانون‌های فرهنگی، هنری، شعر و ادب، صنایع‌دستی، فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی، مهارتی و سایر زمینه‌ها در کنار آموزش و درس حوزه بر نقش‌آفرینی دانشجویان در این زمینه‌ها تاکید کرد. 
وی، راه‌اندازی مراکز مشاوره در زمینه‌های روانشناختی، حقوقی و سایر زمینه مرتبط را به جهت قابلیت‌های ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف و اعتماد مردم به دانشگاهیان را نکته مثبت برای این نوع فعالیت‌ها و خدمت‌رسانی به آحاد مختلف مردم  برشمرد.
این مقام ارشد فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی، تولید محتوا و پیشنهادات از طرف خود دانشجویان را برای برنامه‌سازی، موجب ترغیب و توسعه فعالیت‌ها و تنوع بخشی در تولید  طرح‌های فرهنگی متناسب با خواسته‌های خود دانشجویان برشمرد و افزود: نباید معاونت فرهنگی خودش تولید محتوای کند و بلکه طوری مدیریت کند که کانون‌های مرتبط متناسب با نوع فعالیت‌هایشان اقدامات آموزشی و کارگاهی با موضوع فعالیت فرهنگی انجام دهند.
وی با اشاره به محدودیت‌های پیش آمده در بحث ویروس کرونا این امر را فرصتی برای تقویت برنامه‌های فرهنگی  در فضای مجازی برشمرد و بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مجازی توسط واحدها تاکید کرد و گفت: باید این‌گونه  فعالیت‌ها دانشجو محور متناسب با سلایق و خواسته‌های نسل جوان باشد تا در جامعه تاثیرگذار باشد و هر کانونی که بتواند در این راستا بیشتر فعالیت کند، دانشگاه به نحو مقتضی از آنها حمایت خواهد کرد.
معاون دانشجویی فرهنگی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی را از دیگر ظرفیت‌‌های واحدهای دانشگاهی برشمرد و بر ضرورت استفاده بهینه از این امکانات ورزشی  را گامی در راستای درآمدزایی و خدمت به شهروندان ذکر کرد. 
جهان‌بین بر ضرورت سعه‌صدر و استفاده و تحمل نظرات مختلف تاکید و یادآور شد: باید فرصتی فراهم شود تا دانشجویان  نظرات خود را بدون دغدغه و استرس بیان کنند و کرامت و منزلت دانشجویان بیش پیش حفظ شود. 
این مقام مسوول تصریح کرد: تشکل‌ها و کانون‌های فعال دانشجویی می‌توانند در حوزه فعالیت خود، برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی با حمایت واحدهای دانشگاهی و مشارکت دانشجویان برگزار نمایند و در این راستا واحدهای دانشگاهی با کمک  به دانشجویان خلاق و فعال در حوزه‌های فرهنگی، هنری و سایر موارد زمینه جذب دانشجویان را به این‌گونه برنامه‌ها فراهم کنند.
جهان‌بین، تشکیل "کمیته  فرهنگی و فضای مجازی" را با مشارکت دانشجویان و فعالان فضای مجازی را از برنامه‌های این معاونت برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشجویان در حوزه فضای مجازی به خصوص در این ایام کرونایی اعلام و اظهار امیدواری کرد: با تحقق این امر شاهد استفاده بهینه از قابلیت‌های قشر فرهیخته دانشگاهی در حوزه فرهنگی و معنوی و سایر موارد مرتبط باشیم.
وی متذکر شد: باید در رویکردهای فرهنگی و ارائه برنامه‌ها  از نکته نظرات همه دانشگاهیان بهره‌مند شویم و پیچیدن یک نسخه یکسان فرهنگی برای کل دانشگاه‌ها کارکرد موفقی نخواهد داشت و ضرورت دارد برای موفقیت و توفیق طرح‌ها، برنامه‌های متناسب با فرهنگ بومی و با استفاده از کارشناسان همان منطقه کارهای فرهنگی مناطق مختلف برنامه‌ریزی شود و نهایتا راهکار موفقیت برنامه‌ها، بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی در مناطق مختلف کشور می‌باشد که در این خصوص اهتمام جدی داریم این امر محقق شود.
در ادامه این نشست، معاون فرهنگی واحدهای دانشگاهی آذربایجان‌شرقی پیشنهادات، راهکارها، نظرات و انتقادات خود را در محفلی صمیمی در نشستی چند ساعته با حضور معاون فرهنگی و مدیران‌کل وابسته به این معاونت که به‌صورت آنلاین و ویدئوکنفرانس با نشست ارتباط داشتند به سخنان حاضران گوش فرا دادند و پاسخ‌های لازم را ارائه دادند.
فرداد جهان‌بین، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و احد اهر و معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گزارشی از فعالیت انجام شده ارائه کردند.
در این بازدید دکتر جهان‌بین از مجتمع فرهنگی، مسجد بلال و مجتمع خوابگاهی تازه تاسیس برادران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر بازدید کردند.
 

نامگذاری بزرگترین مجتمع آموزشی واحد اهر به نام دانشجوی شهید قفلگری
همزمان با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی  از تابلوی شهید مهندس رحمان قفلگری که مجتمع 60 کلاسه آموزشی واحد اهر به نام این شهید دانشجو نامگذاری شده است، رونمایی شد.
در سال 1365  از دانشجویان دانشگاه تبریز که آماده اعزام به جبهه‌ها بودند، خواسته شده بود به‌جای اعزام به جبهه به‌عنوان نیروهای بسیجی در ساخت مهمات در دانشکده فنی این دانشگاه که در ساعات غیردرسی در اختیار دانشجویان بسیجی به جهت تامین مهمات جبهه قرار گرفته بود از تخصص‌شان استفاده بشود که این دانشجویان با استفاده از امکانات و دستگاه‌های موجود در کارگاه قطعات نظامی مورد نیاز در جبهه را تولید می‌کردند.
این اقدام از اوایل دی‌ماه سال 1365 شروع شده بود و نهایتا در روز 27 دی‌ماه همان سال در حدود ساعت 10 و 30 دقیق شب مورد هجوم وحشیانه رژیم بعثی قرار گرفت و در نتیجه این هجوم وحشیانه شهید رحمان قفلگری به همراه  21 نفر از دانشجویان مشغول در کارگاه شهید و هشت نفر نیز مجروح گردید.
 دکتر جهان‌بین در اولین لحظه  ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با حضور در آرامگاه مطهر شهدای گمنام دانشگاه با نثار دسته گل، غبارروبی و قرائت فاتحه به دو شهید گمنام آرمیده در محوطه مسجد بلال دانشگاه  ادای احترام کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲