تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۸۲۰
اولین نیروگاه زباله سوز در شمال کشور به صورت آزمایشی شروع بکار کرد.
۰
plusresetminus
شروع بکار آزمایشی اولین نیروگاه زباله‌سوز در شمال کشور
به گزارش بلاغ، در دومین روز از سفر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه به استان مازندران نیروگاه زباله سوز نوشهر در راستای یکی از برنامه های مهم دولت دوازدهم در استان و از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم مازندران در حوزه پسماند می باشد که خطرات زیست محیط فراوانی را به این استان سر سبز طی سال های اخیر  وارد کرده است.

 لذا اکنون این پروژه  پس از سال ها تلاش و با پیگیری مسئولان استان و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ اعتبارات لازم بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است و به نوعی این پروژه استراتژیک هدیه دولت دوازدهم به مردم غرب مازندران بویژه نوشهر می باشد.

نیروگاه زباله سوز نوشهر  با فرآوری روزانه  ۲۰۰ تن زباله و اعتبار هزینه ای ۱۱۲ میلیارد تومان در مرحله ی بهره برداری قرار گرفته است بطوریکه عملیات اجرایی زباله سوز نوشهر از سال ۹۰ آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از پروژه در حال فعالیت نیروگاه زباله‌‌سوز نوشهر اظهار کرد: پسماندها یکی از معضلات بزرگی که در مازندران و استان‌های شمالی وجود داشت و باعث آلایندگی محیطی‌زیست و رنجش مردم بود.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه در شمال ایران با توجه به وضعیت اقلیمی موضوع پسماند بسیار آلوده کننده محیط‌زیست بود، افزود: امروز آرزوی مردم نوشهر برآورده شد که نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، پسماندها و زباله‌های استان مازندران و منطقه را جمع‌آوری و با یک فرایند دانش بنیان تبدیل به برق و آب کشاورزی می‌کند.

وی یادآور شد: البته بخش‌هایی از این نیروگاه نیاز به تکمیل شدن دارد و ظرف روزهای نیازمندی‌های دیگراین نیروگاه را هم اجرایی خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: موضوعاتی پیرامون چگونگی فروش برق و آب کشاورزی تولیدی از این نیروگاه وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت برطرف می‌کند.

نوبخت با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌سوز ساری، تصریح کرد: این نیروگاه نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و متعاقب آن انتظار داریم سومین نیروگاه با همین فناوری و کیفیت در رشت احداث شود.

وی  با بیان اینکه اکنون در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تقریباً به یک آزمایشی در این مسیر رسیدیم و موفقیت‌آمیز بود، گفت: در شمال ایران به ویژه پسماندها به خاطر رطوبت بالای هوا و گردشگرپذیر بودن نیازمند به پاک‌سازی مستمر محیط‌زیست بدون آسیب زدن به آن هستیم و بنابراین نیروگاهی مانند نیروگاه زباله‌سوز نوشهر می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز ما باشد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷