تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۸۰۳
مرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ تولید گوشت قرمز در ماه تیر ١٣٩٩ در کشتارگاه‌های رسمی کشور به ٣٦,٢ هزار تن رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمرکز آمار ایران اعلام کرد:‌ تولید گوشت قرمز در ماه تیر ١٣٩٩ در کشتارگاه‌های رسمی کشور به ٣٦,٢ هزار تن رسید.
گوشت گاو و گوساله با ٢٠,٤ هزار تن، ٥٦.٣ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است.
نتایج آمارگیری از کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه تیر ١٣٩٩ جمعاً ٣٦,٢ هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ٢٠,٤ هزار تن، ٥٦.٣ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با ١٢.٤ هزار تن، بز و بزغاله با ٢.٧ هزار تن و سایر انواع دام با ٧٠٩ تن، به‌ترتیب ٣٤.٢ درصد، ٧.٥ درصد و ٢ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ با ماه مشابه ١٣٩٨، نشان‌دهنده افزایش ٤٤ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. مقدار تولید گوشت در تیر ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴٦ درصد، برای بز و بزغاله ٣٥ درصد، برای گاو و گوساله ٤٥ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٩٥ درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ٢٤ درصد کاهش داشته است.
نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ در حدود ١٩ درصد افزایش داشته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲