تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۳۴۸۰۱
سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق در اشاره به تعرض اخیر ترکیه به خاک این کشور، تأکید کرد که عراق توان نظامی برای پاسخگویی به تعرض‌های خارجی را دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«تحسین الخفاجی» سخنگوی ارتش عملیات مشترک عراق، امروز (پنجشنبه)، در اظهاراتی تأکید کرد که عراق توان نظامی برای دفاع از امنیت خود را دارد.
سخنگوی عملیات مشترک عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزارش رسمی عراق «واع» در این خصوص گفت: «اقدام ترکیه در هدف قرار دادن نظامیان عراقی آن هم هنگام انجام وظیفه‌شان در مرزها، تأثیرات منفی بر روابط دو کشور دارد. [این رفتار] اقدامی خطرناک است و نوعی تجاوز علیه حاکمیت عراق به شمار می‌رود».
تحسین الخفاجی در ادامه گفت: «فرماندهی عملیات مشترک در سطوحی عالی با وزارت‌خارجه‌های دفاع و کشور و همچنین فرماندهی عملیات نظامی منطقه کردستان رایزنی‌هایی را برای بررسی پیامدهای ناشی از تجاوزهای پی‌درپی ترکیه به خاک عراق آغاز کرده است. دستورات و توصیه‌هایی وجود دارد که ممکن است فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست‌وزیر عراق) در این خصوص آن را صادر کند».
الخفاجی ادامه داد:‌ «فرماندهی عملیات مشترک استفاده از خاک عراق را برای تصفیه‌حساب‌های شخصی مردود می‌داند. ترکیه باید مشکلاتش را خودش و به دور از خاک عراق حل و فصل کند».
وی همچنین توضیح داد: «شورای امنیت ملی عراق در نشست خود تأکید کرده است که عراق چند گزینه برای پاسخ به تعرض‌های ترکیه دارد که از جمله آن می‌توان به گفت‌و‌گوی دیپلماتیک اقدام سیاسی اشاره کرد. فرماندهی عملیات مشترک عراق امکانات و توان نظامی دفاع از امنیت و حاکمیت کشور را دارد. در صورت صدور هر گونه دستور در این خصوص نیروهای امنیتی عراق برای دفاع از امنیت ملی  آمادگی کامل دارند».
این اظهارات در ادامه واکنش‌های مقام‌های عراق به حمله پهپادی عصر روز سه‌شنبه ترکیه به شمال عراق مطرح شده است. طبق گزارش رسانه‌های عراقی، در این حمله چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) کشته شدند.
وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله روز سه شنبه ترکیه به شمال این کشور، سفر روز پنجشنبه وزیر دفاع ترکیه به بغداد را لغو و سفیر ترکیه را نیز احضار کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲