تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۸۳
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: آنچه موجب شده تا بتوانیم امید فراوانی به عبور از مرحله لغو تحریم‌های تسلیحاتی در مهرماه داشته باشیم، تدابیر خوب صورت گرفته در راستای تقویت روابط با شرق است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازایمان غیبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در بندرعباس اظهار کرد: تدبیر صورت گرفته برای عبور دادن کشور از مرحله لغو تحریم‌های تسلیحاتی در مهرماه امسال در شورای امنیت سازمان ملل متحد، تقویت روابط شرق به منظور وتوی هرگونه مکر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها است که تدبیری هوشمندانه و مبتنی بر منطق و عقلانیت است.
وی با بیان این که سقف نگاه اروپایی‌ها برای روابط اقتصادی با کشورمان در حد 5 تا 6 میلیارد دلار در سال است، تصریح کرد: ما به تنهایی با ترکیه بیش از 20 میلیارد دلار در سال روابط اقتصادی داریم و تجربه تحریم‌ها نشان داد که می‌توان اقتصاد کشورمان را در سایه گسترش روابط با همسایگان حفظ و حراست و توسعه داد.
این کارشناس مسائل اقتصادی با هوشمندانه خواندن توافق تجاری ایران با چین در زمینه ابعاد مختلف توسعه‌ای، خاطرنشان کرد: برای توسعه کشور نمی‌توان معطل غرب باقی ماند و این توافق باید یک دهه پیش صورت می‌گرفت تا می‌توانستیم اکنون از گشایش‌های اقتصادی و ثمرات آن بهره‌مند شویم.
غیبی عنوان کرد: ما در زمینه فروش نفت مشکل داریم و چینی‌ها می‌توانند با خرید نفت ما، پروژه‌های کلان در کشور را به شرط انتقال دانش بومی آن، اجرا کنند و این توافق می‌تواند افق روشنی از پیشرفت و توسعه همه‌جانبه را در کشورمان رقم بزند که ثمرات آن متوجه رفاه، اشتغال و مهار تحریم‌ها خواهد بود.
وی هرگونه توافق با کشورهای خارجی را منوط به اعلام نظر مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: مجلس نیز با روحیه انقلابی که در آن سراغ داریم، نقطه پنهان و تاریکی در این توافق باقی نخواهد گذاشت و فرصت تاریخی خوبی برای استفاده از کمک یک ابرقدرت اقتصادی برای ساختن کشور بر پایه معادله برد - برد فراهم شده است.
این کارشناس اقتصادی گفت: چین قدرت اول اقتصادی جهان است و این قدرت روز به روز در حال رشد بیشتری است و بخصوص در دوران کرونا، چینی‌ها بسیاری از صنایع بزرگ و معتبر جهان را که ورشکست شده‌اند خریداری کرده و به تملک خود درآورده‌اند و دوران پساکرونا، دوران چینی‌ها خواهد بود.
غیبی اضافه کرد: این توافق برای اولین بار در 42 ساله بعد از انقلاب اسلامی رقم می‌خورد و برآورد ارزشی معادل 450 میلیارد دلار برای آن صورت گرفته است و لذا این میزان از سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند کشورمان را در پویایی عظیم اقتصادی قرار دهد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲