تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۷۷
کارخانه و خط تولید انبوه تایرِ خودروهای تاکتیکی و راهکنشی (قابل استفاده در میدان های نبرد) آفرود و تایرهای رادیال و عمومی با حضور وزیر دفاع افتتاح و راه اندازی شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و جمعی از مسئولان استان لرستان، کارخانه  و خط تولید انبوه تایرِ خودروهای تاکتیکی  و راهکنشی (قابل استفاده در میدان های نبرد)  آفرود  و تایرهای رادیال و عمومی افتتاح و راه اندازی شد.
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و لزوم به گردش درآمدن دو چندانِ چرخ های صنعت در تمامی صنایع داخلی برای دستیابی به رونق اقتصادی گفت: وزارت دفاع با تلاش و همت متخصصان صنعت دفاعی و بکارگیری ظرفیت های بالقوه و بالفعل خود توانسته است مسیر ترقی و پیشرفت صنعتی خود را با جدیت و تلاش مضاعف پیش برده و به دستاوردهای عظیم و شگرفی در دوران تحریم دست پیدا کند.
وزیر دفاع با بیان اینکه رونق تولید می تواند مولفه ی اصلی رونق اقتصادی، کنترل بازار، کنترل تورم، رشد و توسعه اقتصادی را فراهم نماید گفت: اهمیت صنعت تایر و لاستیک در کشور به خصوص در شرایط تحریم های ظالمانه از سوی نظام استکبار به گونه ای است که  تأمین و عرضه محصولات مرتبط با لاستیک برای هر کشوری امری ضروری و اجتناب ناپذیر است که بحمدالله جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت های داخلی و به سبب وجود زیر ساخت ها و منابع گسترده نفتی مطلوب،  در این حوزه از توانمندی مناسبی برخوردار باشد.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه ایران با داشتن منابع عظیم نفتی از زیر ساخت و بستر مناسبی درحوزه تولید و تأمین تایرمورد نیاز کشور برخوردار است گفت : پایه مواد اولیه لاستیک از مشتقات نفتی تهیه می شود و این موضوع باعث شده تا از ظرفیت های بالقوه ای در کشور برخوردار  باشیم و بتوانیم با فناوری های به روز و  از سرریز دانش دفاعی ، تولید انبوه انواع تایرهای مورد نیاز نیروهای مسلح و بخش های مختلف کشور را در دستور کار قرار دهیم.
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به راه اندازی کارخانه و افتتاح خط تولید انبوه تایر خودروهای تاکتیکی و آفرودتوسط وزارت دفاع در استان لرستان گفت: این کارخانه با وسعت ۵۵۰۰ متر مربع توسط سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع در شهرستان درود احداث شده است که گامی مهم در تأمین نیاز نیروهای مسلح در میدان های رزم و تأمین نیاز خودروسازان داخلی به شمار می رود.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تنوع تولید محصولات این کارخانه گفت:  ظرفیت خط تولید انبوه این کارخانه شامل تولید تایر خودروهای ۴/۱ تن، ارس، خودروهای تاکتیکی و آفرود سبک و سنگین، وانتی سبک و همچنین تایرهای سواری از قطر رینگ ۱۳ تا ۱۸ اینچ با ظرفیت تولید سالانه ۷۵هزار حلقه در سال  می باشد که در صورت انجام طرح توسعه و نیاز،  ظرفیت تولید این کارخانه  برای تأمین سایر بخش های صنعتی بویژه خودروسازی تا ۲۰۰ هزار حلقه در سال قابل افزایش خواهد بود.
وی تصریح کرد: با افتتاح و راه اندازی این کارخانه پیشرفته که مطابق با الزامات استاندارهای بین المللی است زمینه اشتغال افراد بسیاری بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد و همچنین از خروج ارز به میزان سالیانه ۷.۵ میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.
امیر حاتمی در پایان گفت:  وزارت دفاع با تکیه بر سرمایه های ارزشمند داخلی خود،  با راه اندازی این کارخانه و طراحی، ساخت و تولید انواع تایر رادیال تاکتیکی و ویژه خودروهای آفرود که از نمونه های پیشرفته خارجی چیزی کم ندارد لوح زرین دیگری بر تابلوی افتخارات خود افزود و این وزارتخانه همچنان مسیر پیش روندگی و پیش برندگی خود را با هدایت های حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی با قدرت ادامه خواهد داد.  





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲