تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۳۴۷۷۴
خالق طرح اولین مدرسه بارداری کشور گفت: این طرح مادران 4ماه قبل از بارداری تا 2سالگی کودک برای بهبود کیفیت جنین و افزایش ضریب هوشی نسل بعد کشور ، آموزش هایی در زمینه روانشناسی، مامایی ، تغذیه، موسیقی ، فن بیان و ورزش بارداری را فرا می‌گیرند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازطاهر صالحیان خالق طرح اولین مدرسه بارداری کشور در موسسه شوق مادری با تاکید بر اهمیت آموزش کودکان قبل از دوسالگی اظهار کرد: مادران تربیت فرزندان خود را از دو سالگی آغاز می‌کنند در صورتی که شخصیت کودک و جنین،  قبل و حین بارداری شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: در این طرح مادران چهار ماه قبل از بارداری تا دو سالگی کودک برای بهبود کیفیت جنین و افزایش ضریب هوشی نسل بعد کشور ، آموزش‌هایی در زمینه روانشناسی، مامایی ، تغذیه، موسیقی ، فن بیان و ورزش بارداری را فرا می‌گیرند.
خالق این طرح با تاکید بر اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان در حین تحصیل گفت: امروز یکی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد بحث اشتغال جامعه علمی ما است که دانشجویان ما در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند اما انگیزه‌ای برای اشتغال آنان وجود ندارد و ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه‌ها با پذیرش اشتغال مطابقت ندارد.
وی با اشاره به بخش علمرانه طرح شوق مادری گفت: جوانان ما به دو دسته محصل و غیر محصل تقسیم می‌شوند، آن‌ها که محصل نیستند مادرشان به شوق مادری مراجعه می‌کنند و مهارت های زندگی و فرزند پروری را می‌آموزند و فرزند هم مهارت‌های زندگی را را فرا می‌گیرد و سهام برای آن‌ها خریداری می‌شود.
صالحیان اضافه کرد: آن‌ها که در حال تحصیل هستند، می‌توانند با شرکت در کلاس‌های شوق مادری از وام اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند و با آن وام برایشان سرمایه‌گذاری کرد و با سود سهام وام پس بدهند.
خالق طرح علمرانه تصریح کرد: این بخش علمرانه طرح شوق مادری مدرسه بارداری است که در آن از دانشجو حمایت و هدایت صورت خواهد گرفت که دانشجویان برای تحصیل علمرانه می‌گیرند و برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحصیلی دغدغه مالی نخواهند داشت.
وی با تاکید بر اهمیت استقلال مالی دانشحویان گفت: دانشجویان با استقلال مالی علاوه بر نگاه روشن‌تر بر آینده از پوشاک و لوازم مختلف بیشتری استفاده خواهند کرد که باعث افزایش سطح تولید و اشتغال در جامعه خواهد شد.
خالق این ایده گفت: اقتصاد کشور در دست افراد خاص جامعه بلوکه شده است و وارد چرخه اقتصادی نمی‌شوند، اگر پول در دست افراد بیشتری باشد باعث رونق چرخه تولید و اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به استقلال مالی مادران در طرح شوق مادری بیان کرد: در طرح شوق مادری به این نتیجه رسیدیم که مادرها و فرزندان نمی‌توانند کار کنند بنابراین پول برای آن‌ها باید کار کند  ما یک خیر را متقاعد کردیم به نام مادرها در بورس و شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند و سود حاصل از آن را برای مادر و فرزند صرف کنیم .
خالق این طرح جدید ابراز کرد: مادر با سود سهام شروع می‌کند به بازپرداخت پول خیر تا خیر بتواند برای مادران دیگر هم سرمایه‌گذاری کند، نبض اقتصاد کشور بر دستان بانوان قرار دارد و یکی از دلایل تنش‌های زناشویی مسائل مالی است ، وقتی مادر به استقلال مالی برسد بخش عظمی از آن رفع خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت ورشکستگی شرکت سرمایه‌گذاری شده چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: خیر بخاطر اینکه این پول را برای کار خیر اهدا کرده است و به دنبال سود نمی‌باشد، درصورت ورشکستی ضررش را به جان خواهد خرید و مادر هیچ‌گونه تعهدی در این قبال نخواهد داشت.
صالحیان در پاسخ به این سوال که مادر در قبال استقلال مالی باید چه اقداماتی کند، گفت: مادر فقط باید وظایف مادرانه خود را بدرستی انجام دهد و حقوق بگیرد،  در طرح شوق مادری قرار است قبل از به دنیا آمدن فرزند برایش سرمایه‌گذاری شود و پس از تولد برایش حساب مالی ایجاد شود تا مادر دغدغه‌ای در قبال وظایف مادری و آینده فرزند خود نداشته باشد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
سلامم .واقعاا عالی برا اولین بار چنین طرحی تو کشور اجرا میشههه .👌👌👏
مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲