تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۷۱
وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه از جمله اوضاع لبنان پس از انفجار بندر بیروت پرداخت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«سرگئی لاوروف» در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های دو کشور پرداخت.
خبرگزاری عربستان(واس) بدون اشاره به جزئیات این گفت‌وگو گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی تلاش‌های عربستان از طریق ریاست گروه ۲۰ و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک بررسی کردند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که لاوروف و بن فرحان اوضاع لبنان پس از انفجار بندر بیروت را بررسی کرده و بر حمایت از لبنان تأکید کردند.
آن‌ها همچنین درباره ضرورت فراهم کردن «شرایط خارجی مناسب» برای ملت لبنان جهت تشکیل دولت جدید بر اساس گفت‌وگو بین همه جریان‌های قومی و مذهبی در کشور، توافق کردند.
وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی همچنین درباره اوضاع لیبی نیز گفت‌وگو کرده و بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این کشور و ازسرگیری فوری گفت‌وگوهای فراگیر بین گروه‌های لیبیایی تأکید کردند.
طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف و بن فرحان ازسرگیری گفت‌وگوها بین گروه‌های لیبیایی مطابق با مصوبات کنفرانس برلین و قطعنامه شماره ۲۵۱۰ شورای امنیت سازمان ملل را ضروری برشمردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴