کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رایزنی وزرای خارجه روسیه و سعودی درباره لبنان و لیبی

23 مرداد 1399 ساعت 13:05

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه از جمله اوضاع لبنان پس از انفجار بندر بیروت پرداخت.


به گزارش بلاغ به نقل از«سرگئی لاوروف» در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های دو کشور پرداخت.
خبرگزاری عربستان(واس) بدون اشاره به جزئیات این گفت‌وگو گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی تلاش‌های عربستان از طریق ریاست گروه ۲۰ و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک بررسی کردند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که لاوروف و بن فرحان اوضاع لبنان پس از انفجار بندر بیروت را بررسی کرده و بر حمایت از لبنان تأکید کردند.
آن‌ها همچنین درباره ضرورت فراهم کردن «شرایط خارجی مناسب» برای ملت لبنان جهت تشکیل دولت جدید بر اساس گفت‌وگو بین همه جریان‌های قومی و مذهبی در کشور، توافق کردند.
وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی همچنین درباره اوضاع لیبی نیز گفت‌وگو کرده و بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این کشور و ازسرگیری فوری گفت‌وگوهای فراگیر بین گروه‌های لیبیایی تأکید کردند.
طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف و بن فرحان ازسرگیری گفت‌وگوها بین گروه‌های لیبیایی مطابق با مصوبات کنفرانس برلین و قطعنامه شماره ۲۵۱۰ شورای امنیت سازمان ملل را ضروری برشمردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434771

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434771/رایزنی-وزرای-خارجه-روسیه-سعودی-درباره-لبنان-لیبی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com