تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۶۸
فرستاده سازمان ملل در امور یمن با مقامات دولت مستعفی و وزیر مشاور در امور خارجه سعودی پیرامون آخرین تحولات یمن دیدار و رایزنی کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن که اکنون در عربستان سعودی است با مقامات دولت مستعفی یمن و «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی دیدار کرد.
بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، از جمله کسانی که گریفیتس با آنها رایزنی کرد «علی محسن الاحمر» معاون رئیس‌جمهور دولت مستعفی، «معین عبدالملک» نخست‌وزیر مکلف این دولت و «عبداللله العلیمی» مدیر دفتر رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن بود.
فرستاده سازمان ملل در امور یمن، در جریان مواعض و ملاحظات نمایندگان دولت مستعفی در قبال طرح خود برای برقراری آتش‌بس در یمن و ازسرگیری مذاکرات قرار گرفت.
بر اساس گزارش روزنامه «عکاظ»، مارتین گریفیتس در دیدار با عادل الجبیر نیز آخرین تحولات یمن و تلاش‌های کنونی در قبال این کشور برای روند صلح را بررسی کرد.
 

 
طرح جدید گریفیتس شامل این موارد می‌شود: درخواست برای آتش‌بس و توقف تمام عملیات‌های نظامی هوایی، زمینی و دریایی و ازسرگیری روند سیاسی در نزدیکترین زمان ممکن، رفع موانع برای ورودی کشتی‌های تجاری و نفتی، ازسرگیری پمپاژ نفت از مأرب (در شرق یمن) به الحدیده (در غرب یمن) و درخواست بازگشایی فرودگاه صنعاء و آزادی تمام بازداشت‌شدگان بر اساس توافق سوئد.
ماه گذشته، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خبر داد که فرستاده ویژه این سازمان در یمن در حال مذاکره با انصار الله و دولت مستعفی است تا بتواند آتش‌بس الزام‌آور در یمن برقرار کند





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲