تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۶۶
شهید جاویدالاثر حسین پژواک سال ۱۳۴۰ در روستای دستگرد از توابع شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد و ۲۲ اسفند در منطقه طلائیه به شهادت رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ این پیکرم از خاک است هم خاک شود/ روزی این خط من از کاغذ هم پاک شود/ روزیآن کس که مرا داند یا خط مرا خواند شاید/ که کند یادم غمناک شود روزی
این دو بیت شعر به یادگار در دفتر روزنوشت سردار شهید مفقودالاثر حسین پژواک آمده است. پیکر پاک حسین که از خاک بود، به خاک برگشت، اما خط او از صفحۀ کاغذ پاک نشد و برای رهروان راه ایثار، ماند. ما خط او را خواندیم، او را یاد کردیم، اما غمناک نشدیم؛ چرا که حسین، با عشق در راه حسین(ع) خلعت سرخ شهادت پوشید و دلخوش رفت.
او که به عهد خویش وفا کرد تا حقانیت دین خود را اثبات کند، کسی که جای دیگر از دفترش این حدیث از پیامبر (ص) را نوشته است: « لا دِینَ لِمَنْ لاَ عَهْدَ لَهُ »؛ نیست دین آن را که او را عهد نیست. حسن پژواک، سال 1340 در روستای دستگرد از توابع شهرستان کهگیلویه به دنیا آمد و با نان آغشته با عرق جبین، رشد و نمو یافت.
خانوادۀ پرتلاش شکرالله پژواک کشاورزی را پیشۀ خود کرده بودند تا حسین را بپرورانند و برای همیشه با ایمان و ایثار بر تارک تاریخ بدرخشد. پدر و مادرش با شوق و رغبت، برای رسیدن به آمال و آرزوهای او که حاصل عمرشان بود، به کلاس درس فرستادند. تا دوم دبیرستان ادامه تحصیل داد و سپس به سپاه پاسداران پیوست. مردانه جنگید و گل واژۀ ایثار را معنا کرد تا اینکه در عملیات خیبر، بیست و دوم اسفند 1362 در منطقۀ طلائیه به شهادت رسید.
سردار شهید حسین پژواک، آن جاودانه مرد، جاویدالاثر ماند و پیکر مطهرش به دیار خویش بازنگشت.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲