تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۶۰
نخستین نشست کمیسیون فرعی امنیت در همکاری‌های سه‌جانبه «ازبکستان – آمریکا- افغانستان» به صورت ویدئویی برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنخستین نشست کمیسیون فرعی امنیت در همکاری‌های سه‌جانبه «ازبکستان – آمریکا- افغانستان» به صورت ویدئویی برگزار شد.
در این نشست روسای مشترک کمیسیون فرعی «سلیم‌جان حسن اف» معاون رئیس خدمات امنیت دولتی ازبکستان ، «فرقت صدیق اف» معاون وزیر امور خارجه این کشور، «نانسی جکسون» معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، «توماس کروچی» معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا، «سالم شاه ابراهیمی» معاون مشاور رئیس جمهور افغانستان در مسائل امنیت ملی، «عبدالحی رؤف» معاون وزیر دفاع ملی افغانستان، نمایندگان وزارت و دیگر سازمان‌های مربوطه 3 کشور شرکت کردند.  
طرفین در این نشست در مورد وضعیت شیوع کرونا و تاثیر آن بر امنیت منطقه‌ای و جهانی را بررسی و بر لزوم تشریک مساعی برای رفع پیامدهای کووید-19 تاکید کردند.
همچنین بر اهمیت گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه‌ حفاظت از مرزها و تبادل اطلاعات بین سازمان‌های تخصصی طرفین برای افزایش کارآیی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم تاکید شد.
طرفین با توجه خاص بر موضوع «زنان، صلح و امنیت» همکاری در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند. همچنین در این راستا سازوکارهای تحکیم روابط در حوزه تامین حقوق و منافع زنان و دختران، حل و فصل خشونت در برابر آنها و دسترسی به آموزش باکیفیت نیز بررسی شد.
طرفین در این نشست همچنین موضوعات دیگری را در دستور کار مشترک بررسی کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰