تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۳۳
با قدم گذاشتن در راه تنوع دادن به محصولات کشاورزی می‌توان به اقتصاد و تولید کمک و اشتغال پایدار کشاورزان را فراهم کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در سال‌های اخیر با تأکید بر گسترش و توسعه کشت‌های کم آبخواه گیاهان دارویی از جمله به‌لیمو در شهرستان مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از کشاورزان به کشت این گیاه روی آوردند.
کاشت به‌لیمو با توجه به صرفه اقتصادی که دارد علاوه بر اشتغالزایی و درآمدزایی الگویی موفق برای کسانی است که می‌خواهند کشت گیاهان دارویی را توسعه دهند.
در مورد خواص به‌لیمو آمده است که دمنوش آن آرام‌بخش و تسکین دهنده اعصاب است.

 
اسانس این گیاه در صنایع غذایی و در تهیه انوع عطر و ادکلن کاربرد دارد وبرای تقویت حافظه می‌توان از عرق به لیمو استفاده کرد.
همچنین برای تقویت معده در ردیف بهترین داروها قرار می‌گیرد که برای این منظور بهتر است همیشه به صورت دمکرده مانند چای مصرف شود.
این دمنوش به رفع تپش قلب کمک می‌کند، استرس و خستگی روحی را کاهش می دهد و برای درمان بی خوابی، سرماخوردگی و سرفه مناسب است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه می‌گوید: کشت گیاه دارویی به لیمو یکی از رایج‌ترین کشت‌ها در سطح کشور است که در شهرستان کهگیلویه هم کشاورزان پیشرو از کشت این محصول استقبال خوبی داشتند.

 
علیرضا نیکویی‌زاده افزود: در سال جاری بیش از ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول رفته است.
وی به نحوه برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: گیاه به لیمو در طول سال، سه چین برداشت دارد که کشاورزان در هر چین یک و نیم تا دو تن در هکتار محصول برداشت می‌کنند.
نیکویی‌زاده ادامه داد: محصول تولیدی کشاورزان در داخل کشور و کشور‌های آلمان و ترکیه به فروش می‌رسد.
کاشت به لیمو از طریق قلمه زدن یا خوابانیدن قابل تکثیر است می توان تعداد قلمه 10 تا 15 سانتی جدا شده از یک درخت به لیمو را در یک لیوان آب قرار داد که پس از 15 روز ریشه‌ها ظاهر می شود وقتی ریشه ها حداقل به طول پنج سانتی متر رسیدند، قلمه‌ها را در خاک مناسب بکارید.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴