تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۴۳۴۷۰۸
یک خبرگزاری انگلیسی گزارش داده که رئیس‌جمهور آمریکا در محافل خصوصی درباره احتمال تغییر وزیر دفاع این کشور پس از انتخابات آبان‌ماه با مشاورانش گفت‌وگو داشته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازخبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که نام او را فاش نکرده، خبر داده که رئیس‌جمهور آمریکا در محافل خصوصی درباره احتمال تغییر وزیر دفاع این کشور پس از انتخابات آبان‌ماه با مشاورانش گفت‌وگو داشته است.
با این حال، «دونالد ترامپ» قصد ندارد تا پیش از برگزاری انتخابات «مارک اسپر» را که با او دچار اختلافاتی شده است، برکنار کند.
در خبر رویترز مشخص نشده که ترامپ با کدام مشاوران خود درباره برکناری مارک اسپر گفت‌وگو داشته است.
یکی از موارد اختلاف بین ترامپ و وزیر دفاعش، مخالفت اسپر با استفاده از نیروهای فعال نظامی آمریکا برای سرکوب اعتراضات به قتل وحشیانه «جورج فلوید»، سیاه‌پوست آمریکایی بوده است.
از دیگر موارد منجر به خشم ترامپ از اسپر ممنوع ساختن استفاده از پرچم کنفدراسیون در مراکز نظامی آمریکا بود که ترامپ تحت عنوان آزادی بیان از آن دفاع می‌کرد. پرچم کنفدراسیون که مربوط به دوران جنگ‌های داخلی آمریکاست، نماد نژادپرستی شناخته می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما