کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پامپئو: درباره پرداخت پول برای کشتن سربازان آمریکایی به روسیه هشدار داده‌ایم

23 مرداد 1399 ساعت 8:00

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، در تماس تلفنی با همتای روس خود درخصوص بهای گزاف پیشنهاد پول برای کشتن سربازان آمریکایی هشدار داد.


به گزارش بلاغ به نقل از«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر ادعاهای خود درباره حمایت روسیه و ایران از طالبان را مطرح کرد.
وی در مصاحبه با «رادیو آزاد اروپا» در پاسخ به ادعاهای مطرح شده درباره پول دادن روسیه به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی گفت: «ما هرگز درباره مسائل اطلاعاتی آمریکا اظهار نظر نمی‌کنیم. حتی اگر خبرنگارانی گمان کنند که می‌دانند واقعاً چه خبر است».
وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص تماس تلفنی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در این زمینه گفت: «آنچه ما گفتیم این بود که اگر روس‌ها برای کشتن آمریکایی‌ها یا به‌طور کل غربی‌ها، پیشنهاد پرداخت پول داده باشند، بهای گزافی خواهد داشت. این چیزی است که با وزیر امور خارجه لاوروف در میان گذاشتم».
او در ادامه گفت: «مطلع هستم که ارتش ما نیز با رهبران ارشد آن‌ها گفت‌وگو داشته‌اند [و گفته‌اند] ما چنین اقدامی را تحمل نمی‌کنیم».
پامپئو در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات در این زمینه موثق هستند مدعی شد: «ما از [علم] تاریخ مطلعیم. می‌دانیم که روسیه در گذشته طالبان را مسلح کرده است، می‌دانیم که ایرانی‌ها امروز به مسلح کردن آن‌ها ادامه می‌دهند. پس ما این واقعیت‌ها را می‌دانیم. ما انتظارات خود را برای آن‌ها به‌طور شفاف بیان کرده‌ایم».
وی افزود: «ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از سربازان آمریکایی و هر سرباز جمهوری چک یا هر کشور دیگر را انجام می‌دهیم. سال قبل این کار را انجام داده‌ایم و سال بعد هم انجام خواهیم داد».
آمریکا رسماً ماموریت جنگی خود در افغانستان را در اواخر سال ۲۰۱۴ مختومه اعلام کرد، اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز حدود ۸ هزار و ۶۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان همچنان باقی مانده‌اند.
این روزنامه چندی پیش در گزارشی جنجالی ادعا کرد که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده دادند که در برابر هر نظامی آمریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اما مسائل سیاسی داخلی آمریکا را پشت پرده گزارش ادعایی در خصوص تبانی مسکو برای کشتن نظامیان آمریکایی دانست و گفت: یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 434707

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434707/پامپئو-درباره-پرداخت-پول-کشتن-سربازان-آمریکایی-روسیه-هشدار-داده-ایم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com