تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۳۴۶۸۲
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همه باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و گوش دادن به توصیه‌های پزشکی در برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم ماه محرم کمک کنند.
۰
plusresetminus
لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری مراسم ماه محرم
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در جلسه برنامه ریزی عزاداری ایام محرم در استان گفت: در خصوص عزاداری ماه محرم، فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و مراسم سید و سالار شهیدان ، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی برگزار شود.

وی با بیان اینکه تمامی تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا بر مبنای صیانت از سلامت مردم اتخاذ می‌شود و پشتوانه کارشناسی در این راستا دارد، افزود: رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باید  اولویت همه در برگزاری مراسم ماه محرم باشد، لذا با توجه به اینکه آئین‌ها و مراسم ماه محرم در شهر‌های مختلف متفاوت است باید در تصمیم گیری‌ها مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه دوستداران اهل بیت و دلدادگان امام حسین (ع) باید مراقب باشند که سلامتی هیچ یک از عزاداران در ماه محرم به خطر نیفتد افزود: همه باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و گوش دادن به توصیه‌های پزشکی در برگزاری هر چه با شکوهتر این مراسم کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز تاکید کرد و گفت: همه خادمان مساجد و هیات ها به این نکته اهتمام جدی داشته باشند.
 
استاندار مازندران نیز تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تکلیف همه را در اجرای مراسم ماه محرم مشخص کرده است، لذا نباید به مدیرانی که در این راستا بر اساس دستورالعمل‌ها عمل می‌کنند، خرده گرفت.

حسین زادگان افزود: فرمانداران جزئیات کامل از شرایط عزاداری در شهرستان‌ها را به ما اعلام کنند تا تصمیمات و تدابیرکارشناسی اتخاذ شود..
استاندار مازندران تصریح کرد: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها با استقبال مردم مواجه شده است و حدود ۸۰ درصد مردم تاکنون این دستورالعمل‌ها را رعایت کردند و مشکل جدی و حاد در مراسم و مناسبت‌ها در استان وجود نداشته است.

حسین زادگان با اشاره به این که سهل انگاری و عادی انگاری موجب شیوع پیک دوم کرونا شده است و کمک مراجع و مواضع نافذ روحانیون موجب اتفاقات خوب در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها می‌گردد، یادآور شد: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با توجه به تجمع جمعیت در این مراسم می‌تواند موجب خطرات فراوانی گردد، لذا در این مورد می‌بایست در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم لازم اتخاذ گردد.

وی خاطر نشان کرد: کمپین هر خانه یک حسینیه می‌بایست مورد توجه قرار گیرد بطوریکه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد جهت فراگیر این کمپین کمک کنند، لذا می‌بایست سیما و چهره شهر‌ها و روستا‌ها حسینی و عاشورایی شود و به نوعی پیام‌های عاشورایی با پیوست سلامت مدنظر قرار گیرد و دهیاران و شورا‌های محل و شهرداران نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری متفاوت مراسم ماه محرم همکاری کنند و همچنین کمپین هر خانه یک حسینیه را در بین اهالی روستا و شهر ترویج دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲