تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۳۴۶۱۸
ایالات متحده آمریکا متحدانش را از کاهش سربازانش در افغانستان که به عنوان بخشی از مأموریت پشتیبانی صلح ناتو انجام وظیفه می‌کنند، آگاه ساخت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارشی که دیروز، سه‌شنبه توسط وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آلمان به نمایندگان بوندستاگ (پارلمان) ارسال شده، آمده است که آمریکا متحدانش را درباره کاهش نیروهایش در افغانستان آگاه ساخته است.
در این گزارش آمده است که یک نماینده دولت آمریکا به طرف آلمانی گفته تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا نیروهایش در افغانستان را به کمتر از ۵۰۰۰ سرباز کاهش می‌دهد.
بر پایه این گزارش، برخی شبکه‌های غیررسمی گزارش داده‌اند، طرف آمریکایی به شرکایش در ناتو درباره این برنامه‌اش در ماه ژوئن خبر داده بود.
در همین حال مقام‌های آلمانی می‌گویند: "توانایی‌های مهم آمریکا همچنان در اختیار آنها خواهد بود".
در همین راستا دولت آلمان و نیروهای آلمانی «بوندسوار» که در شمال افغانستان مستقر هستند، توانایی آن را دارند که کارهایشان را به تنهایی و آزادانه انجام بدهند.
وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آلمان در گزارشی به بوندستاگ گفته‌اند دولت آلمان بر این باور است که کاهش بیشتر نیروها باید به پیشرفت چشمگیر روند صلح بستگی داشته باشد.
این وزارتخانه‌ها تاکید کردند، طالبان باید سطح خشونت‌هایش را کاهش دهد و با تروریسم بین‌المللی مخالفت و گفت‌وگوهای صلح را با دولت افغانستان آغاز کند.
پیش از این، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از قصد کشورش برای کاهش نیروهای نظامی‌اش در افغانستان تا پایان ماه نوامبر خبر داده بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم