کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهره‌برداری از مسیر پادگان جی

22 مرداد 1399 ساعت 9:20

بازگشایی مسیر پادگان جی دیروز (سه شنبه) با حضور شهردار تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری به بهره برداری رسید.



پیروز حناچی در آیین بهره برداری از پروژه های شهرداری منطقه ۹ گفت: دیروز یکی از محلات قدیمی تهران که حالت بن بست داشت و به عنوان یکی از مسیرهای اصلی که در زندگی روزمره مردم نقش تعیین کننده داشت به بهره برداری رسید. در حقیقت بهره برداری از مسیر پادگان جی نقش بسزایی در زندگی مردم این محدوده خواهد داشت که در این مسیر باید از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع که همکاری خوبی داشتند، قدردانی کنیم.
وی افزود: امسال شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر تهران خواهیم بود. اوراق مشارکت سال ۹۷ را کامل گرفتیم و اوراق مشارکت سال ۹۸ نیز که در بودجه آمده بود، نقد شده بر همین اساس ۱۲ ایستگاه مترو در خطوط شش و هفت به بهره برداری خواهند رسید و به این ترتیب مترو از سلوقون به شهر ری متصل خواهد شد.
وی ادامه داد: تعداد زیادی اتوبوس نیز به حمل و نقل عمومی تهران اضافه می شود. برای ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس با ایران خودرو دیزل قرارداد منعقد کردیم تا به این ترتیب کمی بر فشار بر حمل و نقل عمومی به ویژه با شرایط کرونا کم کنیم.
شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران وجود دارد، گفت: این تحریم ها بهم ریختگی اوضاع داخلی کشور را به عنوان هدف دنبال می کند لذا همه وظیفه داریم در این شرایط سخت خدمت بهتری به مردم ارائه کنیم. تا امروز ۳۰۰ دستگاه اتوبوس مقرر شده که با تامین اعتبارات دولتی به شبکه حمل و نقل عمومی تهران تزریق شود و پنج هزار دستگاه تاکسی نیز به ناوگان تاکسیرانی تزریق خواهد شد.
حناچی تاکید کرد: یکی از اهداف ما توسعه فضای سبز در محدوده قانونی شهر تهران است به ویژه در محدوده های پرتراکم همانند مناطق ۹، ۱۰، ۱۱ و... به این ترتیب توسعه فضای سبز در مناطقی که سرانه فضای سبز پایینی دارند، در دستور کار قرار گرفتند.
وی در بخش دیگری از صحبت های دیگر خود به زیرگذر استاد معین و دسترسی دو طرفه به آن اشاره کرد و افزود: تقاضای دو طرفه شدن این زیرگذر با باز شدن مسیر پادگان جی و کاهش ترافیک محدوده و خارج شدن محدوده از حالت بن بست اجرایی شد. در همین مدتی که مسیر پادگان جی باز شده است در بازدیدهای سرزده دیدم که این فضا برای جوانان همین محل به عنوان فضای فراغت و دوچرخه سواری انتخاب شده است.
حناچی به افتتاح درمانگاه شهرداری منطقه ۹ اشاره کرد و افزود: این درمانگاه به همکارانمان به مجموعه شهرداری و مردم ارائه خدمات خواهد داشت. قطعا تقاضای مردم برای اتصال اتوبوسرانی با باز شدن مسیر پادگان جی نیز توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تعقیب خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: باید یادی کنیم از فردی که فقدان آن مردم ایران را داغدار کرد. شهید قاسم سلیمانی جمله معروفی داشت که سرلوحه کار ماست و آن اینکه در هر بحرانی یک فرصت نهفته است مهم این است که نترسیم و نترسانیم. ما روز گذشته از پروژه ای بازدید کردیم تحت عنوان قطار شهری داخلی که از طراحی تا اجرای آن تا پایان سال در داخل کشور تولید خواهد شد و قطعات آن را تا ۸۰ درصد بومی سازی خواهیم کرد لذا تحریم ها فرصت هایی را به وجود آورده که می توانیم از آنها بهره مناسبی بگیریم.
 


کد مطلب: 434616

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/434616/بهره-برداری-مسیر-پادگان-جی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com