واکنش آبفای مازندران به گزارش بلاغ درباره «مشکلات آب آشامیدنی گلوگاه»؛

آبفا: مشکلات آب شرب را تا رفع کامل پیگیری می‌کنیم/مردم: کارها کند پیش می‌رود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۴۵۸۸
به دنبال انتشار گزارشی در خصوص مشکلات آب آشامیدنی روستاهای بخش مرکزی شهرستان گلوگاه، شرکت آب و فاضلاب مازندران توضیحاتی در این باره ارائه دادند.
۰
plusresetminus
آبفا: مشکلات آب شرب را تا رفع کامل پیگیری می‌کنیم/مردم: کارها کند پیش می‌رود
به گزارش بلاغ، به دنبال انتشار گزارشی در خصوص مشکلات آب آشامیدنی روستاهای بخش مرکزی شهرستان گلوگاه با عنوان « فرکانس روستاهای هزارجریب گلوگاه روی موج تشنگی/ آقای استاندار اینجا خبری از تدبیر نیست »، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران با ارسال توضیحاتی به این گزارش کاملا مردمی واکنش نشان داد.

شرکت آب و فاضلاب مازندران در خصوص انتشار این گزارش عنوان کرد: یکی از پروژه های مهم شهرستان گلوگاه پروژه مجتمع آبرسانی آغوزدره مشتمل بر 10 روستای بارکلا، لتکومه کلکت، چین پارچ، دهی، آغوزدره، وزوار، همچان، دیوا و مصیب محله است که از این روستاها فقط روستای وزوار تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مازندران قرار دارد.

در این توضیحات آمده است: به دلیل فقر نسبی آبی منطقه و همچنین حساسیت شرکت در امر خدمت رسانی علاوه بر بهره مندکردن این پروژه از اعتبار ملی (صندوق توسعه ملی) ، این شرکت با عقد قراردادی با مشاور ذیصلاح، مطالعات ژئوفیزیک جهت جانمایی حفر گمانه چاه عمیق را در دستور کار قرار داد، به دلیل اهمیت بالای طرح و همچنین رعایت جامع مباحث کارشناسی نهایتاً به دلیل بالا بودن امکان استحصال آب کافی در منطقه کلکت، این روستا به عنوان نقطه هدف مشخص شد و پس از تهیه اسناد مناقصه حفر یک حلقه چاه عمیق، این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار است.

این شرکت تأکید کرده است: به موازات این طرح و به جهت مدیریت زمان و همچنین بهره مندی اهالی این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی ، این شرکت در چهار روستای لت کومه، بارکلا، آغوزدره و وزوار پروژه هایی بر مبنای منابع آبی موجود اجرا کرده است.



به عنوان مثال در روستای لت کومه بهسازی یک دهنه چشمه با آبدهی یک لیتر در ثانیه، احداث 3 باب مخازن 10، 20 و 50 متر مکعبی ، لوله گذاری 5 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، تأمین انرژی و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ اجراء شد، در روستای آغوزدره نیز اجرای 5/3 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و در روستای وزوار  بهسازی چشمه، لوله گذاری 6 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، احداث 4 باب مخازن 60، 50 ، 100 و 200 متر مکعبی و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ  همچنین در روستای بارکلا احداث یک باب مخزن 30 متر مکعبی انجام شد
 علاوه بر این در روستاهایی مانند کلکت، دهی و ویوا که اهالی موافق مشارکت در اجرای لوله گذاریها بوده اند شرکت با تحویل لوله، همکاری لازم را انجام داده است.

 در گزارش قید شده است که "مسئولان در سالهای اخیر فقط وعده داده اند و از عمل خبری نیست". این شرکت طی سالهای گذشته دقیقاً طبق برنامه ریزی خود عمل کرده و همه راه حل های ممکن از کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را انجام داده است.

همچنین در خصوص اینکه "حتی یک مسئول نیامده تا مشکلات متعدد این روستاها را حل کند" باید گفت که حداقل طی دو سال گذشته ( علاوه بر حضور کارشناسان این شرکت اعم از شهرستانی و ستادی) 2 جلسه مهم و مفصل (اولی سال گذشته در روستای کلکت و دومی ، ماه گذشته در روستای بارکلا) برگزار شده و این شرکت گزارش فعالیتهای خود را ارائه کرده است.



گفتنی است بعضی از روستاهای این مجتمع هیچ گونه درخواستی در خصوص رفع مشکل آب شرب نداشته اند و متأسفانه در مواقعی حتی از همراهی کارشناسان این شرکت در بازدید از روستا (اعم از منابع آبی محتمل، شبکه ، مخازن و...) خودداری نیز کرده اند.

با تمام این تفاسیر شرکت در راستای وظیفه ذاتی خود پس از حفر چاه عمیق و استحصال آب و بررسی های کارشناسی موضوع را تا رفع مشکلات آب شرب منطقه پیگیری خواهد کرد.

توضیحات بلاغ

ضمن قدردانی و پیگیری از مسئولان شرکت آب و فاضلاب مازندران، این گزارش کاملا مردمی بوده و هیچ دخل و تصرفی در صحبت های مردم نشده است و هدف حل مشکلات مردم است.

انصافا حق مردمان این روستا است که در طول روز تنها دو ساعت از آب آشامیدنی بهره مند باشند؟

بعد از یک هفته از این گزارش دوباره از اهالی روستا پیگیر مشکلاتشان شدیم.

یکی از اهالی روستای دِهی گلوگاه عنوان کرد برای احداث چاه به صورت دستی سه سال منتظریم چرا که برای پیمانکار با توجه به شرایط موجود مقرون به صرفه نمی داند و در مزایده شرکت نمی کند اما الان حدود یک ماه مجدد در مرحله مزایده قرار گرفت و منتظر انتخاب پیمانکار هستیم و درخواست ما این است شرکت آب و فاضلاب در روند کار تسهیل ایجاد کند تا مشکل مردم هرچه سریع تر حل شود.



وی افزود: منبع آب فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست، حدود 6 سال با تانکر از سرچشمه برای اهالی روستا آب را تهیه می کردیم و الان همین تانکر آب هم فرسوده شده است.

این ساکن روستای دهی ادامه داد: خواهش ما فقط حل مشکلات آب شرب منطقه است و وعده نمی‌خواهیم.

یکی دیگر از اهالی روستای کٌلِکَت بخش مرکزی گلوگاه در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از پیگیری رسانه ها در این منطقه برای رفع مشکلات، اظهار کرد: بعد از این گزارش تاکنون نه مسئولی به سراغ ما آمده و نه تماسی گرفته شده است.

وی بیان کرد: قرار بود در کنار رودخانه مجتمع آبی ساخته شود، بیش از یک سال است که محل چاه مشخص شده است و زمینی هم توسط خیر اهدا شده است اما از آن زمان تاکنون آب و فاضلاب دنبال پیمانکار است.

به گفته مردم روستا، گرفتن پیمانکار برای حفر چاه به صورت دستی پروژه را معطل کرده است. قدم هایی گرفته شده اما هنوز مشکل پابرجاست و کارها کند پیش می رود و به نتیجه نرسیده است در ضمن منبع های فعلی آب نیازمند بازسازی جدی است.

رسالت رسانه، پیگیری مطالبات مردم است و سایت بلاغ با مطالبه‌گیری درست و به موقع پیگیر مشکلات مردم این روستا تا حل مشکل آب شرب خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Romania
آبفا به جای جوابیه بره مشکل مردم رو حل کنه
feedback
Romania
اهالی
وقتی اهالی آب ندارند ، هرچقدم بگی پیگیری کردم فایدش چیه ..... ... تورو خدا مسول ابفا درد مردم رو دوا کنه ، نه اینکه بیاد باز توضیح بده .... بازم میگم مشکل باید حل بشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی رضا
به غرب مازندران هم توجه کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
هزار جریب خسته ... فرمانداری بهشهر فقط به دنبال ادعای مالکیت هست . فرمانداری گلوگاه و بهشهر برای مردم امکانات فراهم کنید
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷