تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۳۴۵۷۲
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، از خسارت 70 میلیارد تومانی سیل تیرماه به اراضی کشاورزی، جنگلی، زیر ساخت‌ها، راه و ابنیه استان خبر داد.
۰
plusresetminus
خسارت 70 میلیارد تومانی سیل تیرماه به مازندران/هیچ‌گونه اعتباری دریافت نکردیم
علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین برآوردها از خسارت ریالی سیل تیرماه به شهرهای گلوگاه، بهشهر، آمل، بابل و رامسر، اظهار کرد: بر اساس آخرین جمع‌بندی، سیل اخیر نزدیک به 70 میلیارد تومان خسارت به اراضی کشاورزی، جنگلی، زیر ساخت‌ها، راه و ابنیه وارد کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان اعتبار تخصیص یافته به استان، با بیان اینکه تاکنون، هیچ‌گونه اعتباری دریافت نکردیم؛ افزود: در حوادث غیرمترقبه طیبعی مثل سیل، پس از برآورد خسارت، پرونده به تهران ارسال و پس از تایید مدیریت بحران به امضای وزیر کشور رسیده و پس از طرح در هیئت دولت و تصویب آن، اعتبار به استان تخصیص می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، در خصوص آخرین تصمیمات برای بازسازی پل تخریب شده تیله نو گلوگاه، خاطرنشان کرد: این پل در سیل اسفند و فروردین‌ماه سال گذشته، دچار تخریب شده بود و در سیل اخیر، به طور کامل از بین رفت و از ‌آن‌جا که برای ساخت این پل، با بنیاد مسکن، هماهنگی شده بود، این پل در دست ساخت است.

احمدی ادامه داد: مبلغ 450 میلیون تومان اعتبار برای ساخت پل تیله‌نو در گلوگاه به بنیاد مسکن استان، داده شد و اکنون پیمانکار این پروژه، انتخاب شده است و در آینده‌ای نزدیک، ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین خسارت وارده در سیل اخیر به اراضی کشاورزی و زیرساخت‌ها وارد آمده است و خوشبختانه، خسارتی به مسکن وارد نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران، در خصوص اینکه چه برنامه‌ حمایتی برای جبران خسارت کشاورزان در دست اجرا دارید؛ گفت: همانند سیل سال گذشته، منتظر مصوبه هیئت دولت برای پرداخت تسهیلات کم بهره به کشاورزان هستیم و اکنون، برآورد خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است و به تهران ارسال شده است و منتظر تایید و تعیین میزان اعتبار و تسهیلات هستیم.

احمدی با بیان اینکه پل تیله نو با اعتبار 450 میلیون تومانی اولیه در دست ساخت قرار دارد، گفت: ترمیم سایر بخش‌های آسیب دیده از سیل تیرماه، در گرو تایید و تصویب هیئت دولت از برآورد خسارات و تخصیص اعتبار لازم دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴