کارشناس امور خادمیاری آستان قدس رضوی در مازندران تأکید کرد

تعیین وضعیت 4 هزار و ۸۰۷ خادمیار رضوی در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۳۴۵۶۶
کارشناس امور خادمیاری آستان قدس رضوی در مازندران گفت: دستگیری از نیازمندان از فعالیت‌های خادمیاران بوده و هست اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی برخی مشاغل بایستی بیش از گذشته به نیازمندان توجه شود ازاین‌رو ارتباط مستمر خادمیاران با مسئولین کانون‌های محلی برای گره‌گشایی از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی مورد انتظار است.
۴
plusresetminus
تعیین وضعیت 4 هزار و ۸۰۷ خادمیار رضوی در مازندران
به گزارش بلاغ،سهیل صالحی طی گفت‌وگویی به سیستم خادمیاری و نوع فعالیت محبان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌ویژه دوستداران امام رضا (علیه‌السلام) در جهت رفع چهره فقر از ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نهادهایی همانند بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باهدف محرومیت‌زدایی، قدم‌های زیادی برداشته‌اند اما این روزها کسانی به عرصه محرومیت‌زدایی به میدان آمده‌اند که گمنام و بدون چشم‌داشتی تنها با عشق و ارادت به امام مهربانی‌ها فعالیت می‌کنند و افتخار خادمیاری حرم رضوی را با خود به همراه دارند.
 
وی بابیان اینکه اساس کار در بحث خادمیاری، توانمندسازی محرومان و مستضعفان است، گفت: تشکیل کانون‌های خادمیاری تعریف جدیدی از خدمت به امام رضا (علیه‌السلام) را به وجود آورد و نشان داد که خدمت تنها نباید در حریم حرم متوقف شود مهم‌ترین هدف این کانون‌ها این است که هر فرد در هرجایی که زندگی می‌کند در حد توان خود می‌تواند به هم نوعش کمک کند.
 
کارشناس امور خادمیاری آستان قدس رضوی در مازندران تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های خادمیاران از طریق سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ساماندهی می‌شود و خادمیاران بایستی شش ساعت در هفته در محل کار یا زندگی خود به نیت امام رضا (علیه‌السلام) به محرومین خدمت‌رسانی کنند و فعالیت‌ها در سامانه خادمیاری ثبت و درج شود که ثبت گزارش فعالیت‌های خادمیاران رضوی در سامانه خادمیاری برای تحقق شیفت حرم ضروری است.
 
صالحی به مشکلات معیشتی مردم در شرایط بحران کرونا اشاره کرد و گفت: دستگیری از نیازمندان از فعالیت‌های خادمیاران بوده و هست اما به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی برخی مشاغل بایستی بیش از گذشته به نیازمندان توجه شود ازاین‌رو  ارتباط مستمر خادمیاران با مسئولین کانون‌های محلی برای گره‌گشایی از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی مورد انتظار است.
 
وی بابیان اینکه حضور مستمر مسئولین کانون‌های محلی و موضوعی شهرستان‌های استان مازندران در دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان‌ها برای هماهنگی بیشتر و بهتر با اعضای کانون‌های محلی و موضوعی مورد انتظار است، تأکید کرد: در ایام کرونایی باید این ارتباط و همکاری بیشتر از گذشته برقرار باشد.
 
کارشناس امور خادمیاری آستان قدس رضوی در مازندران به نقص پرونده خدمت چهار هزار و 807 خادمیار در استان اشاره کرد و افزود: به رابطین شهرستان فرصت دادیم تا وضعیت این افراد طی یک هفته آینده تعین و تکلیف کنند.
 
صالحی به تعطیلی موقت شیف حرم خادمیاران رضوی به جهت شیوع کرونا اشاره و عنوان کرد: وضعیت رزرو خدمت که توسط مسئولین کانون‌های محلی انجام خواهد گرفت در شهرستان‌ها ضعف زیاد داریم بیشترین رزرو خدمت به شهرستان‌های بابلسر، جویبار و محمودآباد اختصاص دارد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴