رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت:

مردم با تصمیم عجولانه سهام خود را نفروشند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۴۵۶۵
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور از مردم خواست فعلا از فروش سهام منصرف شوند
۰
plusresetminus
مردم با تصمیم عجولانه سهام خود را نفروشند
به گزارش بلاغ، عسکر توکلی در گفت و گو با خبرنگار  ما، با اشاره به آزادسازی ۳۰ درصد دیگر از سهام عدالت در روز‌های اخیر، گفت: با توجه به پرداخت نشدن مطالبات برخی فروشندگان سهام در مرحله نخست، مردم سهام خود را نفروشند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از سهام دارانی که در مرحله نخست آزادسازی سهام عدالت با انتخاب روش مستقیم، سهام خود را فروخته بودند هنوز پول خود را دریافت نکردند.

توکلی ادامه داد: افرادی که روش مستقیم را انتخاب و با مراجعه به بانک‌ها سهام خود را فروخته بودند از لحاظ شرعی و قانونی مالک سهام خود هستند و بجز خودشان هیچ شخص یا ارگان دیگری نمی‌تواند به دنبال مطالبات آن‌ها برود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: این افراد برای حل این مشکل به ما و دفاتر تعاونی‌ها سهام عدالت مراجعه می‌کنند، اما این تعاونی از لحاظ قانونی هیچ کمکی نمی‌تواند به آن‌ها بکند چرا که این افراد از نظر قانونی باید خودشان سهام خود را مدیریت کنند.

وی افزود: برخی کارگزاری‌ها با توجه به مبالغ پایین این سهام علاقه‌ای به فعالیت با آن ندارند و ترجیح می‌دهند به جای مبالغ یک یا دو میلیون تومانی سهامداران سراغ مبالغ میلیاردی شرکت‌های بورسی بروند.

توکلی با اشاره به نامه وزیر اقتصاد به این کارگزاری‌ها برای تعیین تکلیف سهامداران تا پایان تیرماه، گفت: با توجه به مراجعات مکرر مردم به دفاتر شرکت تعاونی به نظر می‌رسد هنوز این امر اجرایی نشده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور در خصوص تفاوت مدیریت سهام در روش مستقیم و غیر مستقیم، گفت: افرادی که مدیریت مستقیم سهام را انتخاب کرده و سهام خود را فروختند مکان مشخصی برای پیگیری مطالبات خود ندارند، اما افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند با حضور در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که مکان مشخصی هم دارد پیگیر سهام عدالت خود باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما