تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۳۴۵۶۱
جانشین فرمانده سپاه کربلا به هم افزایی اقشار در بخش جهش تولید تاکید کرد و گفت: نباید در حوزه جهش تولید سلیقه ای عمل کرد باید با توجه به کار و اقتضائات کار را پیش برد.
۰
plusresetminus
نباید در حوزه جهش تولید سلیقه‌ای عمل کرد/لزوم کار جهادی برای حل مشکلات مردم
به گزارش بلاغ، حسین محمدرضایی در دومین جلسه قرارگاه نهضت جهش تولید، با اشاره به راه اندازی قرارگاه‌های متعدد در اقشار بسیج، گفت:چند قشری که به صورت مستقیم با جهش تولید مرتبط است  بسیج کارگری، بسیج سازندگی، بسیج کشاورزی و صنعت و معدن هستند.

رضایی  با اعلام اینکه قرارگاه اصلی جهش تولید در سپاه کربلا  با دبیری بسیج سازندگی می‌باشد، افزود: همه فعالیت‌ها و قرارگاه‌ها باید زیر نظر بسیج سازندگی کار کنند و با هم افزایی کار‌ها پیش برود.

 جانشین فرمانده سپاه کربلا  در ادامه با تصریح بر اینکه قرارگاه جهش تولید یک قرارگاه عملیاتی است، خاطرنشان کرد: مباحث و طرح‌هایی که در این قرارگاه مطرح می‌شود در هیات اندیشه ورز مورد بررسی قرارگرفته تا وارد فاز عملیاتی ‌شوند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز‌های امروز جامعه، اضافه کرد: با توجه به شعار سال باید جهش تولید در همه ابعاد مورد نیاز مردم صورت بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا، استان مازندران را استانی مستعد در زمینه تولید برشمرد و افزود: در استان مازندران زمینه رشد و جهش تولید وجود دارد لذا ضرروی است  مردم را در زمینه اقتصاد مقاومتی همراه کرد چرا که اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردمی است.

رضایی با تصریح براینکه میبایست روستا‌ها را در زمینه  تولید دوباره فعال کرد تا به خودکفایی تولیدات برسند، تاکید کرد: باید توقعات رهبر معظم انقلاب را در سال جهش تولید برآورده کرد لذا بسیج کشاورزی در بخش جهش تولید میتواند تحول آفرین باشد.
 
جانشین فرمانده سپاه کربلا  در ادامه به بسیج کشاورزی توانمندی و ظرفیت هر محله را  باید احصا کند، خاطرنشان کرد: پایگاه های مقاومت بهترین ظرفیت برای شناسایی مشکلات و تولیدات یک محله است .
 
به گفته رضایی در بخش جهش تولید نیاز به کار انقلابی و جهادی است مردم باید نتایج و عملکرد قرارگاه جهش تولید را لمس کنند تا همین امر باعث امید و حرکت مردم ومسئولان در راستای رونق تولید باشد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا در ادامه به هم افزایی اقشار در بخش جهش تولید  تاکید کرد و افزود: نباید در حوزه جهش تولید سلیقه ای عمل کرد باید با توجه به کار و اقتضائات کار را پیش برد.

رضایی با تصریح بر اینکه معیشت و اقتصادی مردم دچار مشکل شده است، اضافه کرد: برای حل مشکلات مردم باید کارجهادی کنیم و هرجایی که مردم دچار مشکل شدند ورود پیدا کنیم.

جانشین فرمانده سپاه کربلا  با بیان اینکه آستانه مردم در برابر مشکلات بالاست ، گفت: باید برای مردم کار کنیم چرا که این انقلاب مردمی است و مردم هستند که این انقلاب را نگه داشتند.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا نیز با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی‌ها از بخش تولید تا توزیع و مصرف به درستی صورت گبرید، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید به سمت واحد‌های تولیدی ارزآور رفت.

محمد مهدی اقبال پور با بیان اینکه تکامل منهای حرکت امر نشدنی است، افزود: حرکت به وسیله عامل کار تجلی پیدا می کند لذا باید در این زمینه طبق استاندارد‌های موجود کار کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر اینکه چهل سال از انقلاب گذشته، اما در حوزه تولید کار  زیادی انجام نگرفته است، اضافه کرد: در حوزه عمرانی با توجه به تورم موجود در بازار،کار سخت است اما میتوانیم در حوزه تولید ورود پیدا کرده و کار‌های قابل قبولی انجام دهیم.
 
اقبال پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی از دستگاه‌های دولتی اگر موجودی نداشته باشند کاری انجام نمیدهند، اما سپاه و بسیج با دست خالی هم میتواند کار کند. در این مسئله می‌بایست کمک کار دستگاه‌های دولتی باشیم تا کار‌های بخش‌های مرتبط با حوزه عمران، تولید و زیرساخت‌ها  روی زمین نماند و اجرا شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه با تصریح براینکه نمی‌شود دست به همه بخش‌ها زد و باید بر روی چند نقطه متمرکز شد و کار را پیش برد، بیان کرد:طبق ابلاغیه‌ای که از ستاد کل آمده یک قرارگاه مرکزی با تشکیل چند قرارگاه فرعی برای نهضت جهش تولید براه افتاد تا کار‌ها وارد فاز علمیاتی شود.

اقبال پور با بیان اینکه  هدف اصلی ما در سال جاری تمرکز بر حوزه اشتغال است، خاطرنشان کرد: حوزه اشتغال حوزه وسیعی دارد و باید کار‌های اساسی  صورت بگیرد.

به گفته دبیر قرارگاه نهضت جهش تولید سپاه کربلا در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، کارگری و ... میتوان ورود پیدا کرد. مهندس اقبال پور در همین رابطه توضیح داد: اگر در حوزه صنعتی ورود پیدا کنیم و بتوانیم در مسئله بروز رسانی سیستم‌ها کار انحام دهیم، انرژی کارخانجات را کم کرده، اما بهره وری، تولید وکیفیت را  بالا ببریم، در جهش تولید گام اساسی را برداشتیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه به حوزه کشاورزی هم اشاره کرد و یادآور شد: حوزه کشاورزی یک حوزه بسیار وسیعی است  که فقط در بخش دامپروری می‌توان تحول بزرگی انجام داد.

اقبال پور با اعلام اینکه مازندران توانسته ۵۰ درصد مواد پروتئینی را تامین کند، تاکید کرد: نباید یک وجب زمین بلا استفاده بماند.

دبیر قرارگاه نهضت جهش تولید سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه کشاورزی و بخش نهال کاری هم اشاره کرد و گفت: در بحث نهالکاری هم با منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و .. هماهنگی صورت گرفته است تا هر سال ۲ میلیون نهال  غرس کنیم که اگر این اتفاق بیفتد  بخشی از جهش تولید صورت میگیرد.

اقبال پور با بیان اینکه در زمین‌های بالا دست شیب دارهستند و نیاز است طبق اراضی آن منطقه نهاکاری صورت بگیرد، افزود: در منطقه هزار جریب و گلوگاه ۲۰۰ هزار نهال انجیر اگر کاشته شود می‌توانیم با برندسازی  و تشکیل تعاونی محصولات تولید شده را  به کشور‌هایی مثل ژاپن و کره صادر کنیم که ارز آوری خوبی هم دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه به راه اندازی مشاغل خرد و زود بازده هم اشاره کرد و یادآور شد: در روستا‌های بالادست در حوزه دام اصلاح نژاد صورت نگرفته است و می‌بایست در این زمینه با دانش ورود پیدا کرد.

 اقبال پور با اعلام اینکه ۲۵ درصد گوشت را عشایر مازندران تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر مشکلی برای این عشایر پیش بیاید باید از آن‌ها حمایت کنیم تا چرخ تولید از کار نیفتد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در ادامه سهم گوشت سفید را در دریای مازندران تقریبا صفر خواند و گفت: تمام کشور‌های حاشیه دریای خرز بهترین بهره برداری را از دریا دارند، اما متاسفانه ما در سال ۱۰۰۰  تن در این بخش تولید داشتیم که باید سالیانه ۳۵۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

دبیر قرارگاه نهضت جهش تولید در بخش دیگری از سخنان خود به آموزش در بخش‌های کشاورزی و شیلات هم اشاره کرد و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای آموزش در پایگاه‌های بسیج استفاده کنیم چرا که اگر آموزش لازم را به مردم بدهیم  میتوانیم در بخش تولید موفق باشیم.

اقبال پور با بیان اینکه اگر کشوری در بخش تولید مشکل نداشته باشید تحریم‌ها بر روی آن اثر نمی‌گذارد، گفت: استان مازندران قابلیت و ظرفیت تولیدات در بخش‌های مختلف را دارد و لذا ضروری است در حوزه مشاغل بصورت تخصصی وارد مرحله عملیاتی شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴