بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر امشب با انجام 5 بازی به پایان می‌رسد

سرنوشت تیم‌های قعر نشین امشب مشخص می‌شود؟ تقابل دوباره استقلال با سپاهان این بار در جام حذفی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
کد مطلب : ۴۳۴۵۵۹
رقابت‌های فوتبال باشگاهی ایران امروز یکی از روزهای حساس خود را در لیگ برتر و جام حذفی پشت سر می‌گذارد؛ جائیکه استقلال در جام حذفی رو در روی سپاهان قرار می‌گیرد و در لیگ برتر دو تیم فولاد و تراکتور برای رسیدن به نایب قهرمانی و چند تیم دیگربرای برای بقا به میدان می‌روند.
۰
plusresetminus
سرنوشت تیم‌های قعر نشین امشب مشخص می‌شود؟ تقابل دوباره استقلال با سپاهان این بار در جام حذفی

به گزارش بلاغ، بدون شک امشب نگاه تمام اهالی فوتبال به ورزشگاه آزادی تهران است. دیدار دو تیم استقلال و سپاهان اصفهان از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، به‌اندازه فینال حساسیت و جذابیت دارد. دومین مسابقه دوتیم استقلال و سپاهان در کمتر از 10 روز امشب از ساعت ۲۰:۳۰  در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. البته این مسابقه در جام حذفی است و حساسیتی دو چندان دارد. روز یازده مرداد سپاهان در حالی که امیر قلعه نویی را روی نیمکت نداشت مقابل استقلال 10 نفره شکست خورد و از گردونه نایب قهرمانی تا حدود زیادی فاصله گرفت.


آبی پوشان تهرانی هم بعد از آن برد به نایب قهرمانی در لیگ برتر امیدوارتر شدند. اکنون اما این مسابقه حکایت دیگری دارد. اولین اشتباه ممکن است آخرین اشتباه یک تیم باشد و خداحافظی از جام حذفی و جام قهرمانی را در پی خواهد داشت. برنده مسابقه به جمع 4 تیم نیمه نهایی اضافه خواهد شد و باید با قید قرعه حریفش را شناسایی کند. پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان صعود خود را پیش از این به مرحله نیمه نهایی قطعی کرده بودند.

امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان و سرمربی اسبق استقلال هم بهبود پیدا کرده و می‌تواند روی نیمکت حاضر شود همین مسئله می‌توانید بر جذابیت‌ها و حتی حواشی اضافه کند. هرچند غیبت تماشاگران به خاطر کرونا همچنان توی ذوق می‌زند. در این روزهای کرونا بینندگان تلویزیونی به جای شنیدن تشویق تماشاگران و هیاهوی آنها گاهی توصیه‌ها و حتی الفاظ نیمکت نشینان و مربیان را می‌شنوند.

استقلال برای رسیدن به این مرحله کار سختی نداشت و دو تیم لیگ یکی را شکست داد. استقلال ابتدا 3 بر یک گل ریحان البرز را از پیش روی برداشت و سپس 3 بر صفر فجرسپاسی را برد تا اکنون مقابل اولین حریف لیگ برتری خود قرار گیرد.سپاهان هم ابتدا تیم لیگ دسته دومی خیبر خرم‌آباد را 3 بر صفر برد و سپس تیم پیکان را 2 بر یک شکست داد. اکنون اما این مسابقه به‌اندازه فینال، جذاب و دیدنی و البته سخت خواهد بود.

 کورس نایب قهرمانی و نبرد برای بقا
اما در ادامه بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر امشب 5 مسابقه دیگر برگزار می‌شود تا پرونده بازی‌های این هفته به پایان برسد. امشب تیم‌های تراکتور تبریز و فولاد خوزستان برای رسیدن به نایب قهرمانی تلاش می‌کنند و قعرنشینان برای بقا.

ماشین ‌سازی تبریز- پارس جنوبی جم
مسابقه دو تیم در خطر سقوط می‌تواند بسیار دیدنی و جذاب شود. برنده این مسابقه شانس دارد تا رده دهم جدول صعود کند و خود را تا حدی از جمع فانوس‌به‌دستان جدا کند با این حال این مسابقه یک ویژگی جذاب دیگر هم دارد و آن هم تقابل هومن افاضلی سرمربی ماشین ‌سازی با تیم سابق خود پارس جنوبی است! این هم از آن اتفاقاتی است که فقط در فوتبال ایران رخ می‌دهد که یک مربی تا همین چند هفته پیش سرمربی یک تیم بوده و اکنون سرمربی تیم رقیب است! به هر حال شناخت افاضلی از بازیکنان و تیم پارس جنوبی می‌تواند به ماشین ‌سازی کمک کند.

فولاد خوزستان- سایپا
فولادی‌ها برای کسب سهمیه اسیایی تلاش می‌کنند و سایپا به دنبال بقاست. شاگردان ابراهیم صادقی هفته گذشته با برد خوبی که مقابل ماشین ‌سازی به دست آوردند تا حدی از منطقه قرمز جدول و سقوط فاصله گرفته‌اند اما هنوز جایگاه تثبیت شده‌ای ندارند. فولاد خوزستان توانست در یک بازی سخت مقابل گل گهر سیرجان به پیروزی برسد و همین مسئله باعث شد که امیدهای شاگردان نکونام برای نایب قهرمانی و سهمیه آسیایی همچنان پر رنگ باشد.

شاهین شهرداری بوشهر- تراکتور تبریز
شاهین آخرین تیم جدول است که با مهدی پاشازاده به دنبال بقا در لیگ برتر است اما تراکتور هنوز برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر و حتی نایب قهرمانی لیگ شانس دارد. تراکتور در صورت پیروزی ممکن است حکم رسمی سقوط شاهین به لیگ یک را امضا کند و اگر خودش بازنده شود قرمزپوشان تبریزی از نایب قهرمانی دور می‌شوند.

پیکان- صنعت نفت آبادان
این بازی برای پیکان حکم مرگ و زندگی دارد زیرا اگر برنده شوند به بقا امیدوار خواهند شد و در صورت باخت یا مساوی باید دوباره خطر سقوط را تجربه کنند. پیکان در فصول گذشته نیز حضور در لیگ یک را تجربه کرده است.

نفت مسجدسلیمان- گل گهرسیرجان
هر چند نفت مسجدسلیمان دغدغه زیادی در لیگ ندارد و مهدی تارتار که تیمش در جمع 4 تیم صعود کرده به نیمه نهایی جام حذفی قرار دارد به این بازی به چشم دیداری تدارکاتی نگاه کند اما برای گل گهرسیرجان و مجید جلالی بازی مرگ و زندگی است. گل گهر اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید در شهر اولین‌ها پیروز شود. همین مسئله می‌تواند بازی را جذاب کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما